آموزش گام به گام استعلام پلاک خودرو سرقتی با شماره پلاک

اگر به‌تازگی پلاک خودرو شما به سرقت رفته است یا نمی‌دانید پس از سرقت اتومبیل چطور می‎توان آن را ردیابی کرد، بهتر است با روش‎های استعلام پلاک سرقتی آشنا شوید. حتی اگر روی ماشینتان ردیاب نصب کرده باشید، سارقینی وجود دارند که خودرو و پلاک آن را به‌سرقت ببرند؛ بنابراین اطلاع از کارهایی که پس از سرقت پلاک خودرو باید انجام دهید ضرورت دارد.

بنابراین اطلاع از کارهایی که پس از سرقت پلاک خودرو باید انجام دهید ضرورت دارد. در ادامه راه‌هایی برای استعلام پلاک سرقتی را به شما آموزش می‌دهیم.

استعلام پلاک خودرو سرقتی با شماره پلاک

اگر پلاک خودرو شما به همراه خودرو سرقت شده‌ باشد، پس از اعلام سرقت خودرو به مراکز آگاهی و قرار گرفتن شماره پلاک، شماره بدنه و موتور اتومبیل‌ها در لیست سیاه خودرو توسط پلیس، اقداماتی صورت می‌پذیرد. در ابتدا نیروی انتظامی، سریعاً مراتب را به مراکز چک دوربین‎های ثبت تخلف در سطح شهر، ایست‎های بازرسی در خروجی شهرها و نیروهای گشت پلیس اطلاع می‎دهد.

این نکته را در نظر داشته باشید که سرعت عمل در اطلاع دادن سرقت خودرو، شانس پیدا شدن ماشین مسروقه را افزایش می‎دهد؛ زیرا سارقین سریعاً پس از سرقت خودرو نسبت به تعویض پلاک خودرو اقدام می‌کنند. پیشنهاد ما این است که برای چنین مواقعی بیمه بدنه ماشین داشته باشید. داشتن بیمه بدنه ماشین باعث می‌شود تا بتوانید بابت سرقت ماشین از بیمه خسارت دریافت کنید.

استعلام پلاک خودرو سرقتی با نرم افزار پلیس من

یکی از کاربردهای نرم‌افزار پلیس من که برای ما نیز مفید است، امکان استعلام پلاک اتومبیل و مشاهده وضعیت سرقت پلاک خودرو بدون نیاز به مراجعه حضوری به پلیس و هدر رفتن زمان در ترافیک و صف دفاتر پلیس +۱۰ است. برای این کار در نرم‌افزار پلیس من به قسمت استعلام پلاک‌های فعال و فک شده مراجعه کنید و پس از پرداخت مبلغ لازم برای انجام استعلام، با وارد کردن کد ملی از وضعیت پلاک خودروی‌تان مطلع شوید.

سرقت خودرو به همراه پلاک همیشه در کمین شماست؛ باتوجه‌به این مسئله داشتن بیمه خودرو اهمیت بسیاری دارد. شما با تحت پوشش قرار دادن بیمه سرقت خودرو، می‌توانید خسارت‌های ناشی از به سرقت رفتن ماشینتان را جبران کنید.

پیدا کردن پلاک خودرو سرقتی در سایت راهور ۱۲۰

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان برای استعلام پلاک سرقتی پیشنهاد کرد، مراجعه به سایت راهور ۱۲۰ است. مهم‌ترین خدمات ارائه شده توسط این سامانه، استعلام وضعیت پلاک فک شده است. برای این کار با مراجعه به سایت پلیس راهور و ثبت نام اولیه، روی استعلام وضعیت پلاک فک‌شده کلیک کنید؛ بدین‌ترتیب با وارد کردن کد ملی و سایر مشخصات خواسته شده، به‌‌راحتی می‌توانید برای استعلام پلاک سرقتی خود اقدام کنید. در این سامانه امور دیگری از‌ جمله استعلام گواهینامه و استعلام تصادف‌های نیز امکان‌پذیر است.

در‌صورتی‌که بدون داشتن گواهینامه اقدام به رانندگی می‎کنید، اطلاع از قانون جدید بیمه شخص ثالث بدون گواهینامه برای‌تان ضروری خواهد بود. هم‌چنین برای استعلام گواهینامه و تصادف‌های خودرو می‌توانید از سایت راهور ۱۲۰ نیز کمک بگیرید.

استعلام پلاک فعال با مراجعه حضوری به مرکز پلیس +۱۰

برای استعلام پلاک سرقتی به‌صورت حضوری، می‌توانید در ساعات اداری به مرکز پلیس ۱۰+ در سراسر کشور مراجعه کنید. سپس فرم مربوطه را که شامل شماره گواهینامه و سایر اطلاعات مورد‌نیاز است پر کرده و کارت ملی را به مسئول مربوطه ارائه دهید؛ بدین‌ترتیب اطلاعات مربوط به پلاک خودرو را دریافت خواهید کرد.

استعلام خودرو سرقت شده از پلیس

پس از اینکه متوجه سرقت پلاک خودرو شدید، ا‌ول از همه با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید و موضوع را با آن‌ها مطرح کنید. کارشناس پلیس پس از چک کردن وضعیت پلاک خودرو به شما اطلاع می‎دهد که خودروی مورد‌نظر در چه وضعیتی قرار دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که هر چقدر سرعت عمل شما بیشتر باشد، شانس پیدا کردن پلاک سرقتی نیز افزایش خواهد یافت.

پس از سرقت خودرو نخستین چیزی که به شما کمک می‌کند داشتن بیمه است. تهیه انواع بیمه‎های ماشین شامل بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث خیال شما را بابت جبران خسارت سرقت اتومبیل و هرگونه خسارت وارد شده بر سرنشین خودرو بر اثر تصادف راحت کند.

چند درصد پلاک ماشین‌های سرقتی پیدا می‌شود؟

ما در این مقاله به بررسی روش‌های استعلام سرقت پلاک خودرو پرداختیم؛ این روش‌ها شامل استعلام پلاک سرقتی با نرم افزار پلیس من، سایت پلیس راهور و مراکز پلیس +۱۰ می‌شود. به‌طورکلی نباید انتظار داشت که پس از طی کردن روش‎های فوق، به‌طورصددرصد پلاک مسروقه خودرو کشف شود. بهترین راهکار برای افزایش شانس پیدا شدن پلاک سرقتی و اتومبیل سرقت شده، پیگیری سریع از پلیس و سایر مراجع مربوطه است.

اگر خودروی شما بیمه بدنه و شخص ثالث داشته باشد، بیمه بخشی از خسارت‌های وارده به شما را جبران خواهد کرد. نکته دیگری که مالک خودرو را ملزم به داشتن بیمه شخص ثالث می‌کند این است که بر طبق قانون، همه خودروها برای تردد در خیابان‌ باید بیمه شخص ثالث داشته باشند. در صورت‌ نداشتن این بیمه جریمه‌های سنگینی برای صاحب خودرو در نظر گرفته می‌شود.

پس اگر هنوز برای اتومبیلتان بیمه شخص ثالث تهیه نکرده‌اید و فرصت کافی نیز برای مراجعه حضوری به شرکت‎های بیمه ندارید، می‌توانید برای خرید آنلاین بیمه شخص ثالث اقدام کنید. اگر از نحوه خرید آنلاین بیمه اطلاع ندارید، کارشناسان بیمه آسماری نیز همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا