رشد ۳ هزار واحدی شاخص بورس

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۷میلیارد و ۲۸۳میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵هزار و ۸۷۱میلیارد تومان در بیش از ۵۴۶هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳هزار و ۳۴۳واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۴۲هزار و ۵۸۸واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد خوزستان، پتروشیمی نوری و معدنی و صنعتی گل گهر شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، صنعت غذایی کورش و ملی صنایع مس ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۹۹۲میلیون ورقه به‌ارزش ۹هزار و ۱۴۵میلیارد تومان در ۲۸۵هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۶۱واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰هزار و ۵۲۹واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، صنعتی مینو و صنایع پتروشیمی تخت جمشید شد و در مقابل شرکت‌های فولاد هرمزگان جنوب، فرابورس ایران و ذوب آهن اصفهان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا