۳ ایراد به کارنامه بیمه اتکایی ایرانیان

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک،شرکت بیمه اتکایی سود پیشنهادی برای هر سهم در پایان آذرماه امسال را ۱۷۶ ریال و برای پایان آذرماه سال آینده ۱۸۰ ریال اعلام کرده است. ایرادهای حسابرس قانونی به سود و زیان شرکت بیمه اتکایی ایرانیان را بخوانید:

۱٫ صورت سود و زیان پیش بینی شده و پیش بینی درآمد هر سهم شرکت بیمه اتکایی ایرانیان(سهامی عام) برای سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۳۹۵، همراه با سایر اطلاعات پیش بینی شده که به پیوست میباشد طبق استاندارد حسابرسی « رسیدگی به اطلاعات مالی آتی » مورد رسیدگی این موسسه قرار گرفته است. مسئولیت اطلاعات مالی پیش بینی شده و همچنین مفروضات مبنای تهیه آنها با هیات مدیره شرکت است. 

۲٫ ذخایـر "فنی تکمیلی و خطرات طبیعی" و "برگشت حق بیمه" بشـرح یادداشتهـای توضیحـی (۲-۲ و ۸) جمعاً به مبلغ ۵/۵۶ میلیارد ریال به موجب مصوبه شورای عالی بیمه و با در نظر گرفتن ۲۰ درصد افزایش نسبت به ذخایر بودجهای سال مالی قبل در نظر گرفته شده است. شناسایی ذخایر مزبور منطبق با استاندارد حسابداری شماره ۲۸ (فعالیتهای بیمه عمومی) نبوده است.

۳٫ براساس رسیدگی به شواهد پشتوانه مفروضات، این موسسه به مواردی برخورد نکرده است که متقاعد شود مفروضات مزبور، مبنای معقولی را برای تهیه اطلاعات مالی پیش بینی شده فراهـم نمی کند. بعلاوه، به نظر این موسسه به استثنای آثار مورد مندرج در بند (۲)، صورت سود و زیان پیش بینی شده مزبور، براساس مفروضات به گونه‌ای مناسب تهیه و طبق استانداردهای حسابداری ارائه شده است.

 نتایج واقعی احتمالاً متفاوت از پیش بینی‌ها خواهد بود، زیرا رویدادهای پیش بینی شده اغلب به گونه‌ای مورد انتظار رخ نمی دهند و تفاوتهای حاصل می تواند با اهمیت باشد.

۴٫ برخی الزامات دستورالعمل نحوه گزارشگری "اطلاعات مالی آتی" سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص ارایه و افشاء اطلاعات مرتبط با پیشبینی منابع و مصارف وجوه نقد، گردش حساب سود انباشته پیشبینی شده و ارایه اطلاعات واقعی مربوط به ۱۱ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۳۹۴  رعایت نشده است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا