کاهش ریسک حوادث طبیعی ساختمان در دستور کار صندوق بیمه حوادث طبیعی

به گزارش روابط عمومی صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، در این نشست، محمدرضا نجفی، کارشناس رسمی سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: باید به حوادث طبیعی به چشم یک ریسک ملی نگاه کنیم. از آن‌جایی که صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان به خسارات و جبران آن از منظر احتملات ورود می‌کند باید احتمالات را تا حد ممکن شناسایی کرده و کاهش دهیم.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده و  شواهد موجود در علم زمین شناسی گفت: امکان وقوع حوادث طبیعی نظیر زلزله در سال‌های آینده بسیار زیاد است و بیشتر مطالعات انجام شده در این خصوص به پیش‌بینی زمان وقوع زلزله‌ها جهت کاهش خسارات جانی انجام شده است ولی خسارات مالی همچنان وجود دارند و مهم است که پیشاپیش برای حوادث احتمالی تجهیز شویم.

نجفی با اشاره به نقش مردم، صنعت بیمه و دولت در کاهش خسارات، نقش ارزیابان در حوادث طبیعی را کلیدی دانست و افزود: صندوق بیمه تنها برای پس از وقوع حوادث نیست. آیا باید منتظر بمانیم که حادثه رخ دهد؟ آیا نمی‌توان احتمال وقوع خسارت را کاهش داد؟ صندوق بیمه با بالا بردن کیفیت ساخت ساختمان‌ها می‌تواند تا حد زیادی از وقوع خسارات جلوگیری کند. مهم است که این صندوق قبل و حین حوادث نیز به درستی در صحنه حضور داشته باشد.

وی با انتقاد از وضعیت فعلی ساختمان‌ها در کشور، بر اهمیت نظارت بر ساخت و ساز ساختمان‌ها تاکید کرد و آن را راه مهمی برای کاهش روند از بین رفتن سرمایه‌های ملی دانست.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا