چه کسی مدیرعامل بیمه دی می‌شود، ماموریت او چیست؟

محمد رضا کشاورز پس از 51 ماه از مدیرعاملی بیمه دی استعفا کرد و اعضای هیات مدیره با آن موافقت کردند و نظر علی صلاحی‌نژاد، سکان موقت هدایت این شرکت را تا انتخاب مدیرعامل جدید بر عهده گرفت تا این سوال مطرح شود که مدیرعامل بعدی بیمه دی کیست و برنامه او برای حفظ آرامش و اصلاحات احتمالی چیست؟

به گزارش دنیای بیمه، کارنامه محمد رضا کشاورز در دوران هدایت بیمه دی قابل دفاع است و او شرکت را بدون حاشیه اداره کرد و حالا که رفته باید به او یک خسته نباشید گفت. استعفای کشاورز پیش از این هم بارها مطرح شده بود به ویژه پس از روی کارآمدن دولت سیزدهم اما این استعفا قبول نشد تا اینکه ساعت 7 صبح امروز دوشنبه اول اسفند 1401 هیات مدیره بیمه دی تشکیل جلسه داد و اعلام کرد که با تقاضای کتبی کشاورز مبنی بر استعفا در تاریخ 8 بهمن سال جاری پذیرفته شد.

در جلسه امروز که به خداحافظی قطعی کشاورز از بیمه دی انجامید، بهروز امیدعلی، محمد رضا کشاورز، عباسعلی بنی صفار، حمیدرضا صفی خانی و ایرج عربی حضور داشتند و 3 عضو هیات مدیره با استعفا موافقت کردند و تنها کسی که حاضر به امضای صورتجلسه نشد، ایرج عربی بود.

در جلسه امروز چه گذشت؟

در جلسه‌ امروز که نتیجه‌اش استعفای قطعی کشاورز بود، او در گزارشی از وضعیت جاری شرکت اعلام کرد که بیمه دی از بنیاد شهید و امور ایثارگران بابت حق بیمه قرارداد بیمه ایثارگران تا پایان امسال به حدود 15 هزار میلیارد دلار می‌رسد و در همین حدود خسارت های پرداخت نشده ثبت شده است.

پس از آن اعضای هیات مدیره تلاش کردند تا کشاورز را حفظ کنند اما او اصرار داشت که استعفایش پذیرفته شود و در نهایت هیات مدیره بیمه دی با قدردانی از خدمات و زحمات بی‌شایبه کشاورز با تقاضای استعفای او موافقت و اعلام کردند بر اساس ماده 44 اساسنامه شرکت، انجام وظایف مدیرعامل تا انتخاب مدیرعامل جدید به عهده قائم مقام خواهد بود و به همین دلیل صلاحی نژاد سرپرست بیمه دی شد.

کارنامه آخر کشاورز در بیمه دی

محمد رضا کشاورز در حالی بیمه دی را ترک می‌کند که این شرکت در 9 ماه نخست سال جاری بالغ بر 308 میلیارد تومان سود شناسایی کرده و به ازای هر سهم 518 ریال سود ساخته بود. البته این میزان سود 30 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده که کشاورز علت آن را افزایش هزینه خسارت رشته درمان و مراجعه بیمه شدگان به مراکز درمانی اعلام کرده است.

اکنون باید دید که هیات مدیره بیمه دی چه فردی را برای هدایت این شرکت به بیمه مرکزی معرفی خواهد کرد و آیا این شرکت به دوران ثبات خود ادامه می‌دهد یا اینکه اسیر حاشیه‌های احتمالی می‌شود؟

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا