پیش‌بینی سود سهام بانک پاسارگاد

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، بانک پاسارگاد با سرمایه ۵۰,۴۰۰ میلیارد ریال برای سال ۹۴ به ازای هر سهم ۲۸۵ ریال سود پیش بینی کرده است که نسبت به سود ۲۵۰ ریالی محقق شده در سال ۹۳( با احتساب سرمایه جدید ) با افزایش ۱۴ درصدی برآورد شده است. در نیمه نخست سال جاری با کسب ۹۱ ریال سود به ازای هر سهم ۳۲ درصد از سود پیش بینی شده سال ۹۴ پوشش داده شده است. در مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد از سود سال ۹۳ معادل ۹۶ ریال سود به ازای هر سهم محقق شده بود.

در شش ماهه ابتدا سال ۵,۱۷۳ میلیارد ریال معادل ۲۶ درصد از سهم بانک از درآمدهای مشاع محقق شده است. در مدت مشابه سال قبل با شناسایی مبلغ ۵,۸۳۳ میلیارد ریال سهم بانک از درآمدهای مشاع ۲۷ درصد از مبلغ تحقق یافته سال ۹۳ پوشش داده شده بود. سهم بانک از درآمدهای مشاع با کاش ۱۱ درصدی نسبت به شش ماهه سال ۹۳ اعلام شده است.

در بودجه سال ۹۴ درآمدهای غیر مشاع به میزان ۵,۹۹۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است که از این مبلغ ۷۲ درصد مربوط به درآمد کارمزد ، ۲۵ درصد سایر درآمدها و مابقی درآمد ناشی از مبادلات ارزی می باشد. در شش ماهه ابتدا سال وپاسار ۴,۳۶۴ میلیارد ریال درآمد غیر مشاع شناسایی کرده است تا بدین ترتیب ۷۳ درصد از درآمد غیر مشاع برآورد شده در بودجه پوشش داده شود. در مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد از ۷,۳۵۱ میلیارد ریال درآمد غیر مشاع محقق شده بود. در شش ماهه سال جاری درامد غیر مشاع با رشد ۵۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل گزارش شده است که افزایش در نتیجه مبادلات ارزی و درآمد کارمزد موجب این افزایش شده است.

در بودجه سال جاری ۹۶۲ میلیارد ریال سایر درآمد های پیش بینی شده است که عمدتا از محل سود ناشی از فروش دارایی های ثابت بوده است در شش ماهه ابتدا سال ۶۱ درصد از این درآمد شناسایی شده است. نتیجه مبادلات ارزی در نیمه نخست سال مبلغ ۸۰۶ میلیارد ریال گزارش شده است در حالیکه در بودجه ۱۸۷ میلیارد ریال از این محل درآمد پیش بینی شده بود.(۴۲۹ درصد پوشش )

در مجموع در شش ماهه ابتدا سال ۹,۵۳۷ میلیارد ریال درآمد کسب شده است و ۳۷ درصد از درآمد پیش بینی شده در بودجه محقق شده ا ست. درآمد کسب شده در این مدت با رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل گزارش شده است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا