همایش بانک-بیمه آسیا در جاکارتا

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، هفدهمین کنفرانس "بانک-بیمه آسیا" دهم تا یازدهم ماه آینده میلادی در هتل "ماندرین اورینتال" جاکاراتا، پایتخت اندونزی برگزار می شود.

 به گزارش ایشا اینشورنس ریویو، در این نشست دو روزه که با عنوان "خلاقیت و قراردادهای هوشمند برنده نهایی هستند" برگزار می شود، متخصصان صنعت بیمه از سرتاسر آسیا درباره صنعت بانک-بیمه و کانال های توزیع جایگزین بحث و تبادل نظر می کنند.

از ترکیب موسسات بیمه با بانک‌ ها، "بانک-بیمه" (Bancassurance) به وجود میاید که قابلیت‌های جذب منابع از طریق شعب بانکی را دارا بوده و در پرداخت خسارات نیز می ‌توانند از منابع بانکی استفاده کنند. به طور کلی، "بانک-بیمه" استراتژی است که به وسیله آن، بانکداران و بیمه گران در یک روش کمابیش یکپارچه برای حضور در بازارهای مالی با یکدیگر همکاری می کنند.

در این گزارش آمده است که امروزه رقابت های شدید و ارتباط از طریق نوآوری های جدید یک امر عادی است؛‌ در چنین شرایطی بانک-بیمه می تواند مانند ستونی محکم در شناخت و تعیین کانال های موجود برای دستیابی به شرکای هوشمند باشد.

به گفته کارشناسان، راه شراکت موفق بین بیمه گرها و بانک ها هموار نیست. در اروپا مدل موفق یک طرح واضح و قوی است که مشترکا توسط بانک و بیمه گر با ارائه محصولات ساده و مرتبط که دیگر محصولات بانک بیمه و تلاش های بازاریابی هدفمند را کامل می کنند،‌ تنظیم شده است.

برخی از بیمه گران نیز با افزایش مهارت در عملکرد بانک-بیمه می توانند نیروی خود را بر روی بخش دارایی خالص بانک متمرکز کنند و این امر نیروی بالقوه بزرگتری را برای مدیریت دارایی در اختیار بانک ها قرار می دهد و به نوبه خود در جذب مشتریان جدید موثر خواهد بود.

بر اساس این گزارش، با توجه به رشد سریع مشتریان بانک ها در آسیا، بیمه گران به دنبال راه حل‌های بانک-بیمه هستند و به همین دلیل به دنبال کانال های توزیع جدید می گردند. به باور آنان از این طریق می توان توانایی شرکتهای بیمه را افزایش داد و به مشتریان راحت تر از گذشته ارتباط برقرار کرد.

مدیران شرکت های بیمه تاکید می کنند که همکاری با بانک ها یک استراتژی هوشمند است که سودها را افزایش می دهد و فرصت های جدیدی را خلق می کند.

طبق این گزارش، هفدهمین کنفرانس بانک-بیمه آسیا نگاهی به میلیارد ها دلاری خواهد داشت که این پدیده در اختیار صنعت بیمه قرار می دهد، حال چه به صورت سنتی و چه به صورت آنلاین. در این کنفرانس دو روزه همچنین راه های متعدد گوناگون کنونی، ارتباط مدیریتی، ارائه محصولات خلاق، تکنولوژی دیجیتال و ارتباط با مشتریان را بررسی می شود.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا