موزه بانک ملی ایران از نگاه دوربین

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک،در سال‌های اخیر با توجه به جایگاه ویژه ساختمان صندوق پس انداز بانک ملی ایران در بین آثار ثبت شده میراث فرهنگی و با دیدگاه عمومی کردن بازدید از اشیاء موزه بانک ملی ایران، مدیران بانک برآن شدند تا این ساختمان را که خود یک اثر ملی است به موزه تبدیل کرده و اشیاء گرانقیمت و گنجینه‌های ارزشمند بانک را در آن برای عموم قابل بازدید کنند.

سرانجام باحمایت‌های هیأت مدیره بانک ملی ایران در سال ۱۳۹۵ و عزم راسخ مدیرعامل وقت دکتر محمد رضا حسین زاده و تلاش‌های کارکنان بخش‌های مختلف بانک ملی ایران به عنوان متولی اصلی موزه بانک، در تیرماه ۱۳۹۶ ساختمان فاخر و کهن صندوق پس انداز بانک ملی ایران با قدمت ۷۸ سال که دارای آثار و اشیای نفیس و کهن به ویژه گنجینه‌های بانکداری از سنوات مختلف تاریخی ایران میباشد با حضور اسحاق جهانگیری،معاون اول رییس جمهور – علی طیب نیا،وزیر اقتصاد و دارایی – زهرا احمدی پور،رییس‌ سازمان میراث فرهنگی و مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در محل ساختمان مرکزی بانک ملی ایران افتتاح شد.
بانک ملی ایران با حدود ۸۹ سال سابقه یکی از قدیمی ترین بانک های ایران است که دارای پیشینه کهن بوده و از این رو دارای اشیا قدیمی از دوره هخامنشیان، ساسانیان و . . . و آثار گرانبهای هنری از جمله تابلوهای نفیس نقاشی ، خط، فرش، مسکوکات، سایر ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و همچنین هدایایی از سوی کشورهای مختلف از دوران فعالیت این بانک در طی ۸۹ سال خدمت خود می‌باشد.
نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا