موافقت شورای نگهبان با افزایش سن بازنشستگی

سخنگوی شورای نگهبان از موافقت این شورا با افزایش سن بازنشستگی خبر داد.

به گزارش دنیای بانک ، هادی طحان نظیف صبح امروز (یکشنبه، ۲۴ دی ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از بررسی طرح‌ها و لوایح ارسالی به شورای نگهبان طی چند هفته گذشته، گفت: بر این اساس ۷ طرح و لایحه مورد بررسی قرار گرفت که لایحه برنامه هفتم توسعه مهمترین آن بوده است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان این که لایحه برنامه هفتم به لحاظ حجم مفصل‌تر از گذشته بود، گفت: در این دوره لایحه ۲۸۰ صفحه بود که نسبت به برنامه قبلی ۱۰۰ صفحه بیشتر بود.

وی با اشاره به این که به صورت فشرده جلساتی در سه نوبت صبح ظهر و عصر جلسه داشتیم، اظهار داشت: در مورد این لایحه میزبان رییس جمهور و تعدادی از وزرا، رییس مجلس و تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق و برخی مسوولان قضایی کشور بودیم.

طحان نظیف با بیان این که نظر شورا در مورد برنامه هفتم به مجلس ارسال شده، بیان کرد: در مواردی شورای نگهبان با اصل لایحه مشکلی نداشت اما نسبت به اجرا، قیودی باید ذکر می‌شد از این رو، با تاکید بر پذیرش اصل بسیاری از احکام، نسبت به برخی اجزا ابهاماتی مطرح شد.

مصوبه متناسب سازی حقوق بازنشستگان

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر این که مصوبه افزایش سن بازنشستگی مورد تایید شورا قرار گرفت، افزود: حکم برنامه در متناسب سازی حقوق بازنشستگان مورد تایید شورا قرار گرفت و ظرف ۳ سال بازنشسته باید ۹۰ درصد حقوق شاغلان را دریافت کند.

طحان نظیف افزود: در مورد مولدسازی دارایی‌های دولت نیز یکسری ایرادات وجود دارد که مجلس باید آن را برطرف کند.

تایید احکام مربوط به رفع مشکل ناترازی گاز در لایحه برنامه هفتم توسعه

طحان نظیف تصریح کرد: همچنین در فصل نهم با عنوان انرژی، حکمی برای سازوکارهای بهبود مشکل ناترازی گاز در فصل سرد در نظر گرفته شده بود که ایرادی به آن وارد نشد.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: در فصل دهم نیز که مربوط به صنعت و معدن بود، احکام متعددی ذکر شده که به عنوان مثال سازمان محیط زیست و… الزام به پاسخگویی نسبت به طرح های عمرانی شده‌اند که این حکم مورد تایید قرار گرفت.

وی بیان کرد: لغو معافیت مالیاتی مواد معدنی و صنعتی و… به صورت خام و نیمه خام نیز که در برنامه مطرح بود، مورد تایید قرار گرفت.

تائید طرح حمایت از گزارشگران فساد

طحان نظیف در ادامه با اشاره به دیگر لوایح و طرح ها، تصریح کرد: لایحه تسهیل تکالیف مودیان و طرح حمایت از گزارشگران فساد نیز تایید شد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا