مجمع عمومی سالیانه بانك مشترك ایران و ونزوئلا برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بانک مشترک ایران و ونزوئلا، مجمع عمومی سالیانه این بانک با حضور دکتر سید علی حسینی مدیر عامل بانک توسعه صادرات و نماینده سهامدار ایرانی، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره ایرانی و ونزوئلایی بانک مشترک، صاحبان سهام، حسابرسان و بازرسان قانونی برگزار شد.

محمد قضائی پاکدهی مدیرعامل و عضو هیات مدیره بانک مشترک ایران و ونزوئلا در این جلسه در خصوص عملکرد بانک در سال 1400گفت: تسهیلات ارزی و ریالی بانک رشد قابل توجهی داشته به نحوی که مجموع تسهیلات پرداختی ریالی و ارزی بانک 44.3 درصد افزایش را نسبت به سال قبل خود تجربه کرده که این میزان معادل 47 درصد مجموع کل تسهیلات پرداختی بانک در 5 سال گذشته است.

مدیرعامل بانک مشترک ایران و ونزوئلا در ادامه ضمن اشاره به رشد 56 درصدی درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری و اوراق بدهی، گفت: ارتقای کیفیت ترکیب وثایق در سال 1400 موجب شد تا شاخص‌های بهداشت اعتباری بانک بهبود یابد. قضائی همچنین رشد 137 درصدی تسهیلات اعطایی در قالب کارت اعتباری (iBcard) را از دیگر اقدامات مهم این بانک در اعطای تسهیلات برشمرد.

مدیرعامل بانک مشترک ایران و ونزوئلا با اشاره به افزایش بازده عملیاتی حقوق صاحبان سهام بانک از 6.7 درصد به 7.3 درصد در سال 1400، گفت: سود عملیاتی بانک در سال 1400 در مقایسه با سال قبل رشد 53 درصدی را تجربه کرده که این میزان معادل 36 درصد مجموع سود خالص بانک در 5 سال گذشته بوده است.

قضائی همچنین کسب رتبه دوم در خصوص رعایت الزامات مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در شبکه بانکی کشور، راه‌اندازی سرویس تعریف مشتری، افتتاح حساب و صدور کارت به صورت غیرحضوری، راه‌اندازی همراه بانک با نام تجاری آنی بانک برای تمامی مشتریان حقوقی و حقیقی و طراحی نقشه فرایندی بانک در راستای پیاده‌سازی نظام جامع مدیریت فرآیندهای بانک بر اساس استانداردهای APQC و iso9001 را از دیگر دستاوردهای بانک در سال 1400 برشمرد.

مدیرعامل بانک مشترک ایران و ونزوئلا در پایان سخنانش، مهم‌ترین برنامه‌های بانک در سال 1401 را توسعه پلتفرم‌های دیجیتال، راه‌اندازی مرکز داده بحران، پیاده‌سازی سند جامع مدیریت یکپارچه ریسک (ERM) بر اساس استانداردهای روز بین المللی، راه اندازی سامانه کشف تقلب، طراحی و توسعه محصولات و خدمات در حوزه‌هایی از قبیل تامین مالی زنجیره ای و بانکداری باز و تدوین سند چشم‌انداز 5 ساله بانک در افق سال 1406 عنوان کرد.

در ادامه این جلسه دکتر سید علی حسینی مدیر عامل بانک توسعه صادرات نماینده سهامدار ایرانی ضمن قدردانی از تلاش های ارزشمند اعضای هیأت مدیره، مدیران و کارکنان بانک مشترک ایران و ونزوئلا، بر رشد چشمگیر فعالیت‌های بانک تأکید کرد و گفت: امیدواریم بانک مشترک ایران و ونزوئلا بتواند در آینده ای نه چندان دور، هم در داخل کشور و هم در مناسبات بین دو کشور ایران و ونزوئلا نقش اساسی و کلیدی ایفا کند. حسینی خاطرنشان کرد: سلامت اداری و توجه به انضباط مالی از موارد مهمی است که می‌بایست همواره در راستای توسعه کسب و کار بانک مورد تأکید قرار گیرد تا با گسترش فعالیت‌ها بتوانیم همچنان شاهد انضباط مالی در بانک باشیم.

در ادامه جلسه ملیسا نافال هررا عضو هیات مدیره ونزوئلایی بانک، تأسیس بانک مشترک ایران و ونزوئلا را یکی از موفق‌ترین پروژه‌های اقتصادی بین دو کشور دانست و بر نقش آفرینی هر چه بیشتر این بانک در تقویت روابط میان دو کشور ایران و ونزوئلا تأکید کرد.

در پایان این مجمع پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، صورت‌های مالی منتهی به سال 1400 مورد تصویب قرار گرفت و بودجه پیشنهادی هیأت مدیره برای سال مالی 1401 تصویب شد. همچنین مؤسسه حسابرسی تدوین و همکاران به‌عنوان حسابرس و روزنامه کثیرالانتشار اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی تعیین شد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا