دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران تاکید کرد:
لزوم توجه به منافع تمام ذینفعان صنعت بیمه در مسیر تحول دیجیتال

همایش گرامیداشت روز بیمه استان قم با حضور رئیس کل بیمه مرکزی، دبیرکل سندیکای بیمه گران،مدیرعامل بیمه ایران، مدیرعامل بیمه سینا و جمعی از مدیران ارشد صنعت بیمه و استان امروز(۹ آذر) در سالن اجتماعات دانشگاه قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، دبیرکل سندیکای بیمه گران گفت: صنعت بیمه در ایران دارای فرصت‌ها و تهدیدهای مختلف و متنوعی است که باید با شناخت دقیق و علمی همه آنها، برنامه ریزی درستی برای بهره‌مندی مناسب از فرصت‌ها و حل و فصل بحران‌ها و تهدیدها داشته باشیم.

محسن پورکیانی گفت: مهمترین فرصت برای صنعت بیمه در کشور انباشت تجربه نیروی انسانی نخبه، تحصیل‌کرده و با تجربه در بخش‌ها و سطوح مختلف این صنعت است که نباید از آن غفلت کرد.

وی افزود: اگر بتوانیم با تشکیل بانک اطلاعاتی نخبگان صنعت بیمه و جمع‌آوری تجارب آنان طی چند دهه اخیر در کشور از شبکه فروش و نمایندگان تا کارکنان و مدیران تمرکز تجارب و اطلاعات را ایجاد کنیم، می‌توان از آن سرمایه ارزشمند در برنامه ریزی و پیشبرد صحیح امور جاری و آینده نهایت بهره را برد.

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران گفت: صنعت بیمه نقش مهمی در در زمینه ایجاد اطمینان خاطر به سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف و مولد اقتصادی کشور و همچنین عموم مردم با جبران خسارت‎های وارده بر عهده دارد. به همین خاطر ضروری است تا همه دستگاه‌ها و بخش‌های کلان تصمیم‌ساز و تصمیم گیرنده کشور با کمک به حفظ منابع صنعت بیمه، به دنبال تسهیل رشد و توسعه این صنعت باشند.

پورکیانی تاکید کرد: باید تلاش کرد انواع محصولات و خدمات بیمه‌ای با قیمت مناسب به دست مردم برسد، تا هم برای مردم به صرفه و مناسب باشد و هم شرکت‌های بیمه‌گر رغبت و انگیزه برای فروش محصولات و خدمات بیمه‌ای خود را داشته باشند.

وی وضع عوارض مختلف بر صنعت بیمه را مانعی برای توسعه فرهنگ بیمه برشمرد و همراهی مجلس و دولت برای رفع این مشکل را راهگشا و موثر دانست.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران گفت: یکی از مهمترین مشکلات در صنعت بیمه مربوط به بدهکاران بزرگ است. طی ۴ سال گذشته نیمی از حق بیمه مربوط به بدهکاران است و متاسفانه در ۶ ماهه اول امسال نیز این میزان بدهی به شرکت‌های بیمه افزایش یافته است. که باید به صورت فوری برای کنترل آن اقداماتی صورت گیرد.

پورکیانی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات اساسی در صنعت بیمه نرخ پایین بازدهی سرمایه گذاری در این صنعت است. بازده سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه ۵ درصد است که در مقایسه با سرمایه‌گذاری در دیگر بخش‌های اقتصادی کشور نرخ بسیار پایین محسوب می‌شود. کارشناسان و صاحبنظران می‌توانند در زمینه تحلیل چرایی این وضعیت و ارائه راهکارهای عملیاتی برای بالا بردن این شاخص کمک موثری به مدیران ارشد در صنعت بیمه کنند.

وی اظهار کرد: تحول دیجیتال یکی از مسایل جدیدی است که از یک سو فرصت و از سوی دیگر در صنعت بیمه تهدید به شمار می‌آید.صنعت بیمه باید به سرعت آمادگی لازم برای تغییر و رشد تکنولوژیک خود و بهره‌مند شدن از مزیت‌های دیجیتالی شدن را  ایجاد کند.

پورکیانی ادامه داد: فراهم کردن شرایط ذهنی و تجهیز برای مقابله با مشکلات این حوزه نکته بسیار مهمی است که در سرنوشت این صنعت تاثیر بالایی دارد. در مسیر تحول دیجیتال در صنعت بیمه باید به منافع تمام ذینفعان به ویژه شبکه فروش توجه شود.
گفتنی است گرامیداشت هفته بیمه از تاریخ ۷ آذر لغایت ۱۳ آذر در تمامی استان های کشور برگزار می گردد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا