فشار بیمه درمان بر پرتفوی البرز

27 درصد از سبد پرتفوی بیمه البرز در بهار امسال به بیمه درمان اختصاص داشته و در مقابل 70 درصد از خسارت پرداخت شده این شرکت سهم پرونده‌های بیمه درمان بوده و نتیجه اینکه نسبت خسارت بیمه البرز از 33 درصد در بهار 1400 به 61 درصد در بهار 1401 رسیده است.سنگینی فشار بیمه درمان باعث شده که به احتمال زیاد هیات مدیره بیمه البرز در صدد ترمیم پرتفوی شرکت برآید.

به گزارش دنیای بانک و بیمه، حق بیمه تولیدی شرکت بیمه البرز در سه ماه نخست امسال با رشدی 15 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به رقم 17 هزار و 184 میلیارد و 482 میلیون ریال رسیده و در مقابل خسارت پرداخت شده جهشی 112 درصدی داشته است به گونه‌ای که این شرکت در بهار امسال بالغ بر 10 هزار و 549 میلیارد و 492 میلیون ریال خسارت پرداخت کرده است.

ارزیابی علمکرد بیمه البرز در خرداد امسال نشان می‌دهد که میزان حق بیمه تولیدی این شرکت نسبت به اردیبهشت امسال 7 درصد رشد کرده و خسارت پرداختی اما 7 درصد کمتر شده است. از کل حق بیمه تولیدی البرز در خرداد امسال 28 درصد سهم درمان، 24 درصد سهم ثالث اجباری، 13 درصد آتش‌سوزی و 7 درصد بیمه باربری بوده است.

در فصل بهار امسال از کل حق بیمه تولیدی شرکت یادشده، 27 درصد به رشته بیمه درمان، 23 درصد به شخص ثالث اجباری، 11 درصد به رشته آتش‌سوزی، 8 درصد مسئولیت و 4 درصد بیمه زندگی اندوخته‌دار اختصاص داشته و سهم رشته‌های بیمه زندگی غیراندوخته‌دار ، بیمه هواپیما و بیمه حوادث سرنشین هر کدام 3 درصد بوده است.

بیمه البرز اعلام کرده که 70 درصد از کل خسارت پرداختی‌اش به رشته بیمه درمان و 9 درصد به بیمه شخص ثالث و 7 درصد بیمه بدنه خودرو اختصاص داشته است.

بر این اساس نسبت خسارت بیمه درمان در پرتفوی فصل بهار 1401 بیمه البرز 160 درصد برآورد شده و پس از آن رشته بدنه خودرو با نسبت خسارت 59 درصدی قرار دارد.

  • ترمیم پرتفوی البرز

مقایسه حق بیمه تولیدی شرکت بیمه البرز در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته نشان می‌دهد که سهم رشته بیمه درمان به عنوان یک رشته بیمه‌ای پر زیان و دارای ریسک بالا از 40 درصد در سه ماه نخست 1400 به 27 درصد در سه ماه نخست 1401 کاهش یافته که به احتمال زیاد این کاهش با هدف ترمیم پرتفوی شرکت رخ داده است.

البته نکته مهم در کارنامه بیمه البرز اینکه حق بیمه تولیدی در رشته زندگی اندوخته‌دار در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته 87 درصد و در رشته بیمه زندگی غیراندوخته‌دار 144 درصد رشد کرده و افزون بر اینکه میزان فروش بیمه‌های بدنه خودرو در این مدت 65 درصد، باربری 148 درصد و کشتی 71 درصد و هواپیما نیز 167 درصد رشد کرده است.

 

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا