شناسایی 306 ريال سود به ازای هر سهم وتعاون

دنیای بیمه: شرکت بیمه تعاون با هدایت و راهبری یونس مظلومی در سالی که گذشت به ازای هر سهم 306 ريال سود شناسایی کرده و سود خالص این شرکت به 459 میلیارد و 303 میلیون ريال رسیده است. هرچند سود خالص شرکت در سال گذشته عمدتا ناشی از نوسان در بازار سهام 18 درصد کم شده اما جریان سودسازی در بیمه تعاون همچنان جاری است و انتظار می‌رود درآمد و سود شرکت و همچنین فروش سالانه حق بیمه روند مثبتی را امسال تجربه کند.

  • نبض سودسازی در بیمه تعاون

به گزارش دنیای بیمه، درآمد حق بیمه ناخالص بیمه تعاون از 5  هزار و 147  میلیارد و 802 میلیون ريال در سال 99 با جهشی 63 درصدی به 8 هزار و 393 میلیارد و 193 میلیون ريال در پایان سال گذشته رسیده و حق بیمه خالص (سهم نگهداری( هم با رشدی 62 درصدی مواجه شده و این شرکت موفق به کسب درآمد بیمه خالص به میزان 6 هزار و 968 میلیارد و 887 میلیون ريال در سال گذشته شده است.

صورت‌های مالی و حساب سود و زیان این شرکت در سال گذشته نشان از رشد 50 درصدی درآمدهای بیمه‌ای و ثبت رقم 7 هزار و 463 میلیارد و 13 میلیون ريال دارد. این تغییرات مثبت در شرایطی رخ داده که شرکت بیمه تعاون به عنوان سریع‌ترین شرکت پرداخت کننده خسارت به بیمه‌گذران و زیان‌دیدگان در سال گذشته رقمی بالغ بر 4 هزار و 315 میلیارد و 28 میلیون ریال خسارت و مزایای پرداختی خالص داشته که نسبت به سال 99 40 درصد رشد را نشان می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید: سود ناخالص فعالیت‌های بیمه‌ای شرکت یادشده در سال گذشته 69 درصد رشد داشته و نتیجه هزینه و درآمد سال گذشته نشان از ثبت سود عملیاتی به ارزش 458 میلیارد و 746 میلیون ريال دارد که تنها 16 درصد پایین‌تر از سال قبل است.

سود خالص بیمه تعاون در سال گذشته با 17 درصد کاهش نسبت به سال قبل به 459 میلیارد و 303 میلیون ریال رسیده و انتظار می‌رود با ثبت نهایی افزایش سرمایه شرکت از 150 میلیارد تومان به 500 میلیارد تومان، شرکت یادشده بتواند سهم بیشتری از بازار بیمه را به خود اختصاص دهد.

سود انباشته شرکت بیمه تعاون در پایان سال گذشته به 740 میلیارد و 48 میلیون ريال رسیده که نسبت به سال قبل رشدی 29 درصدی داشته و جمع دارایی‌های شرکت هم در همین بازه زمانی 94 درصد قد کشیده است.

بررسی دنیای بیمه حکایت از آن دارد که در سال گذشته درآمد حق بیمه ناخالص بیمه تعاون نسبت به سال قبل جهش داشته و انتظار می‌رود این درآمد در سال جاری به 14 هزار و 199 میلیارد و 72 میلیون ریال برسد.

  • رویای پرش به رتبه بالاتر

یونس مظلومی همواره مدیری بلندپرواز، واقع‌بین و ریسک شناس بوده و به همین دلیل در سال‌های هدایت شرکت بیمه تعاون تلاش کرده تا همین روحیه را به شرکت تزریق کند. او که توانسته میزان حق بیمه تولیدی شرکت را از 6 هزار و 319 میلیارد و 62 میلیون ریال در سال 99 با رشدی 67 درصدی به 10 هزار و 582 میلیارد و 32 میلیون ريال در سال گذشته برساند حالا عزم خود را برای رساندن میزان فروش شرکت به بیش از 18 هزار میلیارد ريال جزم کرده و چه بسا اگر وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا کند و حتی تحریم‌ها لغو شود، میزان حق بیمه تولیدی بیمه تعاون به 20 هزار میلیارد ريال هم برسد. رویای پرش به رتبه‌های بالاتر البته در بیمه تعاون به آسانی نخواهد بود و این را مدیرعامل شرکت به خوبی می‌‌داند چرا که رقابت سخت‌تر شده و مظلومی اهل رقابت است و دنبال توسعه پرتفوی شرکت و دستیابی به رشد بالاتر است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا