شفاف سازی مرادی از کارنامه نیمسال وآیند

شعبان مرادی، سرپرست بانک آینده به ابهام‌های مطرح شده در ارتباط با صورت‌های مالی و حساب سود و زیان این بانک در نیمه نخست 1401 پاسخ داد و اعلام کرد: بخشی از تسهیلات پرداخت شده بابت تامین مالی پروژه‌های نیمه تمام شرکت‌هایی است که سهام آن توسط این بانک تملیک شده و این پروژه‌ها به عنوان وثیقه تسهیلات در نظر گرفته شده و ابهامی در وصول این تسهیلات وجود ندارد.

به گزارش دنیای بانک، سرپرست بانک آینده در پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی شرکت فرابورس اعلام کرد: افزایش سرفصل ناخالص سود و زیان سرمایه‌گذاری‌ها در نیمه نخست امسال نسبت به بهار سال جاری، بابت سود اوراق مرابحه دولتی و شناسایی سود سهم بانک از شرکت‌های سرمایه‌پذیر است که جزییات آن در یادداشت‌های توضیحی و صورت‌های مالی وآیند فاش شده است.

شعبان مرادی توضیح می‌دهد: افزایش هزینه مالی در صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بابت هزینه تامین منابع از بخش بین بانکی است و این افزایش منابع با حفظ صرفه و صلاح ذی‌نفعان وآیند متاثر از شرایط نقدینگی بوده است.

او درباره اصلاح اشتباه صورت تغییرات در حقوق مالکانه بانک آینده به مبلغ 53 هزار و 599 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد: این رقم بابت پرداخت بخشی از مالیات عملکرد سال 1393 به مبلغ 2 هزار و 500 میلیارد ریال و شناسایی درآمد تسهیلات سال گذشته تامین مالی شرکت‌های تابعه بانک به مبلغ 56 هزار و 99 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.

سرپرست بانک آینده یادآوری می‌کند: بخشی از تسهیلات اعطایی بانک بابت تامین مالی پروژه‌های نیمه تمام شرکت‌های اختصاص یافته که سهم آن توسط این بانک تملیک شده و پروژه‌های نیمه تمام آنها به عنوان وثیقه تسهیلات در اختیار بانک قرار دارد و هیچ ابهامی در ارتباط با وصول این تسهیلات وجود ندارد.

مرادی توضیح می‌دهد: مانده ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول تسهیلات پرداخت شده به طور صحیح و واقعی محاسبه و تعدیل شده و مبلغ 201 میلیارد و 742 میلیون ریال بابت برگشت ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول شرکت‌های یاشده باعث کاهش زیان وآیند شده است.

سکاندار موقت بانک آینده همچنین فاش کرده که تسهیلات نقدی دریافتی این بانک از بانک‌ها در بخش جریان‌های نقدی حاصل از فعالیت تامین مالی به مبلغ 4320 هزار و 755 میلیارد ریال بابت تامین نقدیندگی روزانه بانک در بازار بین بانکی در نیمه نخست امسال بوده که مبلغ 4229 هزار و 585 میلیارد ریال به صورت تجمیع در همان دوره تحت عنوان پرداخت‌های نقدی بابت اصل تسهیلات به بانک‌ها بازپرداخت شده که برآیند این مبلغ قابل توجه است.

مرادی اعلام کرده که در صورت‌های مالی حسابرسی شده وآیند، اطلاعات صورت‌های مالی تکمیل و در صورت لزوم مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا