شفاف‌سازی بیمه ملت از صورت‌های مالی 1400

داود قاسمپور دیزجی، سرپرست و عضو هیات مدیره بیمه ملت می‌گوید: علت تاخیر در انتشار صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی 1400 این شرکت، احقاق حقوق بیمه‌گذاران، سهامداران و سایر ذی‌نفعان بوده است. او فاش کرده که ذخایر فنی حق بیمه عاید نشده سال گذشته با مشکلات محاسباتی در روش ذخیره‌گیری مواجه شده بود.

به گزارش دنیای بیمه، این عضو هیات مدیره بیمه ملت تاکید می‌کند: اشکالات محاسباتی در روش ذخیره‌گیری پس از بررسی حسابرس مستقل و بازرس قانونی و با اعلام مدیریت کل نظارت مالی بیمه مرکزی اصلاح و بالغ بر 797 میلیارد ریال بر ذخایر فنی حق بیمه عاید نشده اضافه شده است.

قاسمپور دیزجی می‌افزاید: بر اساس بررسی مدیر کل نظارت مالی بیمه مرکزی مشخص شده که در راستای اجرای آیین‌نامه شماره 101 مصوب شورای عالی بیمه، شرکت بیمه ملت باستی برای سال 1400 معادل 1036 میلیارد ریال ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول (برای نیمه نخست سال معادل 492 میلیارد ریال و برای نیمه دوم سال هم مبلغ 455 میلیارد ریال، شناسایی کند که پس از بررسی، مطابق نظر حسابرس مستقل و بازرس قانونی این مبلغ در دفاتر مالی ثبت و در صورت‌های مالی منعکس شده است.

این عضو هیات مدیره بیمه ملت می‌افزاید: طبق بررسی حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت مشخص شد در محاسبات خسارت معوق رشته درمان بالغ بر 750 میلیارد ریال کسری وجود داشته که پس از دستور‌العمل کفایت ذخایر مطابق با بخشنامه‌های بیمه مرکزی این مبلغ در حساب‌ها اعمال شده است.

سرپرست بیمه ملت تاکید می‌کند: در صورت‌های مالی حسابرسی نشده سال مالی 1400، سود مشارکت در منافع بیمه‌گذاران عمر محاسبه نشده بود که پس از بررسی اکچوئر داخلی و مستقل شرکت و تایید مدیریت نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی مبلغ 336 میلیارد ریال به عنوان ذخیره مشارکت در منافع بیمه‌گذاران عمر شناسایی و ثبت شد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا