شفاف‌سازی بانک رفاه از کارنامه نیمسال 1401

اسماعیل لله گانی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران به پرسش‌های مطرح شده در ارتباط با صورت‌های مالی نیمه نخست سال جاری این بانک پاسخ داد و اعلام کرد: دلیل افزایش در سرفصل سرمایه‌گذاری در سهام و سایر اوراق بهادار این بانک، ناشی از تهاتر و تعهدات سازمان تامین اجتماعی به مبلغ 849 هزارو 729 میلیارد ریال بوده است.

به گزارش دنیای بانک، مدیرعامل بانک رفاه کارگران، با شفاف‌سازی نسبت صورت‌های مالی نیمه نخست بانک اعلام کرد: عمده رقم سرفصل خالص سود و زیان سرمایه‌گذاری‌های این بانک در دوره مشابه سال قبل ناشی از شناسایی سود تقسیمی سرمایه‌گذاری‌ در شرکت پالایش نفت بندرعباس بوده اما سود مجمع این شرکت برای سال مالی 1400 به استناد حسابداری مربوطه در رویدادهای تعدیلی بعد از تاریخ ترازنامه قلمداد شده و به همین دلیل در صورت‌های مالی سال منتهی به پایان سال 1400 بانک منعکس شده است.

اسماعیل لله‌گانی با بیان اینکه افزایش سایر درآمدها و هزینه‌های عملیاتی بانک رفاه کارگران مربوط به برگشت ذخیره عمومی مطالبات بابت تسهیلات سازمان تامین اجتماعی بوده که در تیرماه امسال تسویه شده، اعلام کرد: بر اساس ابلاغ بانک مرکزی، مبلغ 6 هزار و 158 میلیارد ریال در سال جاری، هزینه تامین مالی در سرفصل‌های سود و زیان سنوانی بانک اعمال و طبقه‌بندی شده است.

او شفاف می‌گوید: افزایش در سرفصل سرمایه‌گذاری در سهام و سایر اوراق بهادار بانک رفاه کارگران ناشی از تهاتر دیون و تعهدات سازمان تامین اجتماعی به طرفیت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های پالایش نفت امام خمینی، شازند، اپال پارسیان سنگان و آلومینای جاجرم به مبلغ 849 هزار و 729 میلیارد ریال است.

این عضو هیات مدیره بانک رفاه کارگران همچنین می‌گوید: دلییل عمده افزایش در سرفصل دارایی‌های ثابت مشهود این بانک ناشی از تغییر طبقه‌بندی مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت مشهود شامل زمین و ساختمان از سرفصل دارایی‌های نامشهود به دارایی‌های مشهود است.

لله‌گانی تصریح کرد: علت اصلی افزایش خالص سایر درآمدها و هزینه‌ها، ناشی از فروش دارایی‌های ثابت به مبلغ 1800 میلیارد ریال و درآمد بیمه عمر به مبلغ 700 میلیارد ریال است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا