شاخص به یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحد رسید

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ با افت ۹۰۹ واحدی به یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۹۳۳ واحد رسید. 

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۳میلیارد و ۸۸۸میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳هزار و ۱۴۴میلیارد تومان در بیش از ۳۰۹هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو و پالایش نفت اصفهان شد و در مقابل ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با افزایش خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۶۰۹میلیون ورقه به‌ارزش ۱۵ هزار و ۷۲۰میلیارد تومان در ۶۸هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۷واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۶۰۴واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان و فولاد هرمزگان جنوب شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی مارون، ذوب آهن اصفهان و سنگ آهن گهر زمین بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا