رفاه بیشتر کارگران و بازنشستگان با افزایش سرمایه بانک رفاه

به گزارش دنیای بانک و بیمه، افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران نه‌تنها جایگاه این بانک را در جمع بانک‌های کشور بلکه در سطح جهانی افزایش خواهد داد و در صورت رفع تحریم‌ها و گشایش در روابط کارگزاری بانک‌ها، به‌احتمال بسیار زیاد بانک رفاه کارگران ازجمله بانک‌های پیشرو در عملیات بانکی بین‌المللی خواهد بود. به‌ویژه اینکه اکثر بانک‌های ایران از حیث شاخص کفایت سرمایه بر اساس استانداردهای بین‌المللی بال ۲ و ۳ فاصله دارند و یکی از الزامات بهبود این شاخص افزایش سرمایه بانک‌هاست.

افزون بر تأثیر مثبت افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران باهدف پشتوانه سازی جهت حضور جدی‌تر در عرصه بین‌المللی پس از کاهش یا برداشته شدن تحریم‌ها علیه شبکه بانکی ایران در آینده، روشن است که تصمیم سهامداران برای افزایش ۷۷۰ درصدی سرمایه بانک رفاه به میزان چشمگیری، قدرت وام‌ده‌ی به خانواده بزرگ تأمین اجتماعی شامل کارگران و بازنشستگان افزایش می‌یابد و علاوه بر اینکه سهم و نقش بانک در اجرای طرح‌های مهم اقتصادی آن‌هم در سال جهش تولید را بیشتر از گذشته تقویت خواهد کرد.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران می‌گوید: هرچه سرمایه بانک رفاه کارگران افزایش یابد، به‌طور طبیعی امکان ارائه خدمات بیشتر ازجمله خدمات مالی، اعتباری و تسهیلات به مردم و البته خانواده بزرگ تأمین اجتماعی بیشتر خواهد شد. این اظهارنظر یکی از وزرای اقتصادی دولت است که نشان می‌دهد با بهبود شاخص کفایت سرمایه بانک رفاه کارگران، این بانک سلامت‌محور و آینده‌نگر می‌تواند فصل تازه‌ای از بانکداری را رقم بزند.

 به گزارش ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح محل‌های سرمایه‌گذاری هفت هزار میلیارد تومان از واگذاری سهام شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی) در بورس گفت: سرمایه بانک رفاه و شستا افزایش یافت. وی تصریح کرد: ماقبل از این برای ارائه خدمات به مردم شریف عضو سازمان تأمین اجتماعی نهادسازی کرده‌ایم. مثلاً بانک رفاه کارگران را تأسیس کرده‌ایم. امروز کمبود سرمایه یکی از مواردی است که  این بانک برای ارائه خدمات بیشتر به مردم با آن مواجه است. هرچه سرمایه بانک رفاه افزایش یابد به طور طبیعی امکان ارائه خدمات نیز بیشتر خواهد شد .   وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : امسال توانسته‌ایم  وام قرض‌الحسنه بازنشستگان کارگر سازمان تأمین اجتماعی را ده برابر ارتقا دهیم . این امر به دلیل اقدام محدودی بود که ما در افزایش سرمایه بانک رفاه کردیم .  وی افزود: اما این بار با افزایش سرمایه بیشتر امکان ارائه خدمات متنوع‌تری چه به ذی‌نفعان و چه به سازمان تأمین اجتماعی برای تأمین مالی کلیه طرح‌ها و پروژه‌ها در بانک رفاه فراهم می‌کنیم .

اسماعیل لله گانی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران با تأکید بر ضرورت افزایش سرمایه این بانک می‌گوید: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های سلامت، شفافیت و توانمندی یک بانک، نرخ کفایت سرمایه است که بر اساس استانداردهای بین‌المللی و اعلام بانک مرکزی این نرخ حداقل ۸ درصد است و برای تقویت این نرخ در بانک رفاه کارگران، با افزایش سرمایه بانک از۲۳ هزار میلیارد ریال به ۲۰۰ هزار میلیارد ریال موافقت شده است. مدیرعامل بانک رفاه کارگران افزود: با موافقت سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان سهامدار اصلی، با افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران که به‌صورت آورده نقدی و غیر نقدی است، بهتر می‌توانیم به رسالت خود در ارائه خدمات به مشتریان و شهروندان عمل کنیم.

للـه‌گانی تصریح کرد: این افزایش سرمایه، در دو بخش از فعالیت‌های بانک تأثیر ویژه‌ای دارد، نخست پرداخت تسهیلات به جامعه زحمتکش کارگران و بازنشستگان و دیگری پرداخت تسهیلات به بخش‌های اقتصادی کشور برای رشد تولید و تحقق شعار جهش تولید است. مدیرعامل بانک رفاه کارگران تأکید می‌کند با افزایش سرمایه این بانک، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و سایر تسهیلات به کارگران زحمتکش و بازنشستگان در سال جدید بیش از ۱۰ برابر خواهد شد و در آینده نیز وضعیت بهتر و مطلوب‌تری خواهند داشت.

للـه‌گانی درباره نقش بانک در حوزه فعالیت‌های اقتصادی اظهار داشت: یکی از اهداف مهم بانک رفاه کارگران کمک به فعالان اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان و بازرگانی و خدمات است تا با پرداخت تسهیلات مناسب، در مسیر تحقق شعار سال گام برداریم. وی در ادامه افزود: با افزایش سرمایه بانک، سایر شاخص‌های مهم و اساسی بانک ازجمله نسبت سرمایه‌گذاری‌های بانک به سرمایه پایه، نسبت تسهیلات به سازمان تأمین اجتماعی و سایر شرکت‌های وابسته به سرمایه پایه تعدیل‌شده و قدرت و توانمندی این بانک افزایش قابل‌ملاحظه‌ای خواهد یافت.  مدیرعامل بانک رفاه کارگران همچنین اشاره داشت: مرکز حمایت اجتماعی و اشتغال‌زایی مناطق محروم در بانک رفاه کارگران راه‌اندازی شد که هدف خود را حمایت از رفع محرومیت و اشتغال در مناطق محروم کشور می‌داند.

به گزارش دنیای بانک، سرمایه کنونی بانک رفاه کارگران بالغ‌بر  23 هزار و ۳۲۶ میلیارد ریال است اما با افزایش قطعی سرمایه به ۲۰۰ هزار میلیارد ریال، این بانک می‌تواند  به خدمات مورد انتظار ذی‌نفعان و مشتریان خود بهتر پاسخ دهد. افزایش سرمایه بانک رفاه یکی از اولویت‌های اصلی مدیران این بانک است، چه اینکه بانک رفاه کارگران موفق شده در نیمه نخست سال گذشته از زیان خالص ۱۰ هزار و ۷۸۸ میلیارد ریال در نیمه نخست سال ۹۷ به سود خالص ۴ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریالی دست یابد به‌نحوی‌که زیان خالص هر سهم این بانک از ۴۶۲ ریال در پایان تابستان ۹۷ به سود خالص ۲۰۵ ریالی در پایان تابستان سال گذشته تبدیل‌شده است. افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران البته باعث تقویت هرچه بیشتر روند سودآوری این بانک خواهد شد و  جایگاه بالاتری را برای این بانک در شبکه بانکی کشور تثبیت می‌کند.

 

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا