رشد 49 درصدی فروش بیمه پارسیان

فروش شرکت بیمه پارسیان در نیمسال نخست 1401 با رشدی 49 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 30 هزار و 743 میلیارد و 217 میلیون رسید و خسارت پرداخت شده به بیمه‌گذران تحت پوشش این شرکت در این مدت با رشدی 68 درصدی به 17 هزار و 746 میلیارد و 37 میلیون ریال رسیده است.

به گزارش گروه دنیای بیمه، از کل حق بیمه تولیدی بیمه پارسیان در نیمه نخست سال جاری، 18 درصد سهم بیمه درمان، 43 درصد سهم بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین، 9 درصد سهم بیمه بدنه خودرو، 8 درصد سهم بیمه زندگی بوده و سهم رشته‌های بیمه آتش‌سوزی و مسئولیت هر کدام 6 درصد و بیمه‌های باربری و مهندسی هم هر کدام 2 درصد بوده است.

مقایسه پرتفوی بیمه پارسیان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیانگر این است که سهم رشته درمان از 13 درصد به 18 درصد افزایش یافته و سهم بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین از 48 درصد به 43 درصد کاهش یافته و سهم دیگر رشته‌ها تغییر محسوسی نداشته است. به بیان دیگر پرتفوی بیمه پارسیان در وضعیت متعادل و متوازن قرار دارد به گونه‌ای که سهم بیمه درمان از خسارت‌های پرداختی در نیمه نخست سال گذشته از 34 درصد به 37 درصد در نیمه نخست امسال رسیده و نسبت خسارت به کل حق بیمه تولیدی این شرکت تنها 7 واحد درصد رشد کرده و از 51 درصد در نیمه نخست 1400 به 58 درصد در نیمه نخست امسال رسیده است.

  • ترکیب خسارت بیمه پارسیان

بیمه پارسیان در نیمه نخست امسال بالغ بر 17 هزار و 746 میلیارد و 37 میلیون خسارت پرداخت کرده که سهم بیمه درمان 37 درصد، سهم رشته بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین 37 درصد، بدنه خودرو 13 درصد، بیمه زندگی 5 درصد و سایر رشته‌ها 8 درصد بوده است.

برآورد می‌شود اگر بیمه پارسیان بتواند روند فروش خود را همانند نیمه نخست سال حفظ کند، میزان حق بیمه تولیدی این شرکت به رقم بیش از 60 هزار میلیارد ریال برسد. این شرکت پیش‌بینی کرده که حق بیمه تولیدی در سال 1401 به بیش از 58 هزار و 781 میلیارد ریال برسد این در حالی است که شرکت یادشده سال گذشته بالغ بر 50 هزار و 200 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده است. شركت در برنامه خود اعلام کرده که همواره با توجه به ضرایب خسارت رشته‌های مختلف بیمه‌ای در شرایط اقتصادی حاضر، درصدد افزایش پرتفوی رشته‌های بیمه‌ای با ضرایب خسارت پایین و كاهش پرتفوی رشته‌های بیمه‌ای با ضرایب بالا و حفظ جایگاه فعلی در صنعت بیمه است.

درآمد حق بیمه ناخالص بیمه پارسیان در پایان سال جاری 49 هزار و 284 میلیارد و 753 میلیون ریال برآورد و هدف‌گذاری شده است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا