رشد ۲.۶درصدی بورس در مهر

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک،در اولین ماه پاییز امسال تعداد ۹۲۱۲ میلیون سهم و حق تقدم به‌ارزش ۱۶۱۶۱ میلیارد ریال در ۶۳۸هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که به‌ترتیب ۲۵٫۷، ۴۱ و ۰٫۹ درصد کاهش را نسبت به شهریورماه سال جاری تجربه کرد.

همچنین ارزش معاملات نرمال در این مدت به ۱۶۰۴۶ میلیارد رسید و حجم معاملات معاملات نرمال با ۹۱۹۲ میلیون سهم به‌ترتیب با ۳۰ و ۲۰٫۴ درصد کاهش همراه شدند.

تعداد ۱۹۵۲۵۸۰ برگه اوراق مشارکت نیز به‌ارزش ۱۹۵۳ میلیارد ریال در مهرماه سال جاری معامله شد که نسبت به شهریورماه به‌ترتیب کاهش ۱۹ و ۱۸٫۸درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش؛ شاخص کل هم با ۱۵۹۸ واحد افزایش در هفتمین ماه امسال معادل ۲٫۶۰ درصد افزایش داشت و به رقم ۶۳۱۷۵ واحد رسید. شاخص بازار اول نیز با ۱۳۰۱ واحد افزایش در پایان این ماه به رقم ۴۴۰۵۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۴۶۶ واحد افزایش به عدد ۱۳۹۰۸۲ واحد رسیدند.      

گروه استخراج سایر معادن نیز ۱۹ درصد، دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش با ۱۸٫۲۱ درصد، لاستیک و پلاستیک با ۹٫۳۲ درصد، حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات با ۷٫۶۴ درصد و محصولات شیمیایی با ۵٫۳۶ درصد بیشترین تغییر در شاخص صنایع را نسبت به سایر گروه‌ها در ماهی که گذشت به خود اختصاص دادند.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا