رشد ۲۳ درصدی سود بانک پاسارگاد

به گزارش دنیای بانک و بیمه، درآمدهای مشاع بانک پاسارگاد بر اساس صورت‌های مالی شش‌ماهه حسابرسی نشده در نیمه نخست امسال با رشدی ۱۹ درصدی از ۴۹ هزار و ۵۵۲ هزار میلیارد ریال در پایان نیمه نخست پارسال به ۵۹ هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال در نیمه نخست امسال رشد کرده که دلیل آن رشد ۱۸ درصدی بانک از محل سود تسهیلات اعطایی و افزایش ۷۷ درصدی سود ناشی از سرمایه‌گذاری و سپرده‌گذاری بوده است. برآوردها نشان می‌دهد که بانک پاسارگاد در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۳ درصد بیشتر سود به سپرده‌گذاران خود پرداخت کرده که همین مساله باعث کاهش ۵۷ درصدی سهم بانک یادشده از درآمدهای مشاع شده است.

افزون بر اینکه درآمدهای غیرمشاع بانک پاسارگاد رشدی ۹۵ درصدی را تجربه کرده و از ۱۰ هزار و ۳۷۳ میلیارد ریال به ۲۰ هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال رسیده که دلیل آن رشد ۱۲۹ درصدی سود فعالیت‌های غیرمشاع، افزایش ۷۵ درصدی درآمدهای ناشی از کارمزد خدمات، رشد ۳۵ درصدی درآمد از محل مبادلات ارزی و افزایش ۲۳۲ درصدی سایر درآمدهای بانک بوده است. نتیجه اینکه درآمد بانک پاسارگاد در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۳۰ درصد افزایش به رقم ۲۳ هزار و ۴۶۱ میلیارد ریال رسیده است.

این در حالی است که جمه هزینه‌های بانک یادشده در این مدت ۳۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد که بخش عمده این رشد هزینه‌ها ناشی از افزایش ۷۹ درصدی هزینه کارکنان اعلام شده است.

صورت‌های مالی حسابرسی نشده بانک پاسارگاد همچنین نشان می‌دهد که سود خالص بانک از ۶ هزار و ۲۰۴ میلیارد ریال در پایان شهریورپارسال به صورت حسابرسی شده به رقم ۷ هزار و ۶۰۱ میلیارد ریال در پایان امسال رشد داشته است. حساب و کتاب سود و زیان بانک پاسارگاد حکایت از رشد ۲۵۶ درصدی سود انباشته پایان دوره بانک دارد و جمع سود انباشته بانک یادشده در پایان شهریورماه امسال به رقم ۶ هزار و ۸۱ میلیارد ریال رسیده است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا