راز افزایش درآمد و سود بانک ملت

رضا دولت آبادی، مدیرعامل بانک ملت راز سودسازی نماد وبملت را عیان کرد و از کاهش 5 درصدی میانگین هزینه تمام شده پول در این بانک خبر داد. او می‌گوید: افزایش درآمد تسهیلات اعطایی ناشی از عملکرد بسیار خوب بانک در جذب منابع به ویژه منابع جاری است که با مدیریت بهینه منابع و مصارف باعث رشد درآمد تسهیلات و سود سپرده‌گذاری بانک ملت نزد سایر بانک‌ها شده است.

به گزارش دنیای بانک، مدیرعامل بانک ملت در پاسخ به سوالات سهامداران درباره افزایش سود این بانک در 9 ماهه نخست امسال اعلام کرد: افزایش درآمد تسهیلات اعطایی عمدتا به دلیل افزایش تسهیلات عقود سلف و مرابحه نسبت به دوره مشابه سال قبل و به دنبال آن افزایش درآمدهای ناشی از این تسهیلات بوده است. او می‌افزاید: افزایش درآمد سپرده‌گذاری وبملت در بانک‌ها و موسسات اتباری هم به دلیل افزایش حجم تسهیلات پرداختی در بازار بین بانکی نسبت به دوره مشابه سال پیش بوده و درآمد کارمزد بانک ملت هم در اثر رشد حجم تسهیلات قرض‌الحسنه، اعتبار اسنادی گشایش شده و ضمانت‌نامه‌ها افزایش یافته است.

صورت‌های مالی حسابرسی نشده بانک ملت نشان می‌دهد که درآمد تسهیلات اعطایی این بانک در 9 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 61 درصد، درآمد سپرده‌گذاری وبملت نزد دیگر بانک‌ها جهش 228 درصدی داشته است. نتیجه اینکه درآمد عملیاتی بانک ملت در همین بازه زمانی 63 درصد رشد کرده در حالی که هزینه سود سپرده‌ها تنها 40 درصد رشد کرده و باعث رشد 90 درصدی سود ناخالص وبملت شده است.

این گزارش می‌افزاید: سود عملیاتی بانک ملت در 9 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 145 درصد رشد کرده و در نتیجه سود خالص بانک جهشی 260 درصدی داشته است.

رضا دولت آبادی می‌گوید: جمع درآمد تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری و اوراق بدهی وبملت در 9 ماهه نخست امسال با عملکرد ماهانه آذرماه مطابقت دارد اما در خصوص هزینه سود سپرده‌ها، مغایرت ناشی از تفاوت سود قطعی و علی‌الحساب به سپرده‌گذاران بوده و این تفاوت در صورت‌های مالی نهایی شده است.

مدیرعامل بانک ملت توضیح می‌دهد: علت افزایش سرفصل سایر درآمدها و هزینه‌های عملیاتی این بانک نسبت به 9 ماه نخست سال گذشته، بازیافت ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصل اختصاصی اوراق مشارکت ارزی شرکت نفت و گاز پارس جنئبی است که برای رفع بند حسابرس مستقل وبملت و با موافقت سهامداران در مجمع عمومی سالانه 31 خرداد 1401 انجام شد است.

دولت‌آبادی در باره کاهش نرخ میانگین سود سپرده‌های وبملت نسبت به سال مالی 1400 از 17 درصد به 12 درصد خاطرنشان می‌سازد: پس از محاسبه نرخ میانگین سود سپرده‌ها بر اساس میانگین سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری به درصدهای یادشده تفاوت قابل توجهی وجود ندارد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا