جابجایی ۱۹۵ هزار میلیارد ریال سهم

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک،از اعلام روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مهرماه امسال، سرمایه گذاران، تعداد ۹ میلیارد و ۲۱۲ میلیون سهم و حق تقدم را به ارزش ۱۶ هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال خریداری کردند که این تعداد از داد و ستد را در ۶۳۸ هزار و ۷۴۶ دفعه انجام دادند.
بر اساس این گزارش؛ جزییات معاملات نشان می دهد که در ماه گذشته ، تعداد ۱۹۴ هزار و ۳۳۶ سرمایه گذار اقدام به خرید و فروش در بازار سهام کردند؛ این در حالی است که از ابتدای سال تاکنون ۹۹ میلیارد و ۳۶۸ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۹۵ هزار و ۹۲ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران خریداری شده است.
نگاهی به روند شاخص ها نیز نشان می دهد که شاخص کل با افزایش یک هزار و ۵۹۸ واحدی، معادل ۲٫۶۰ درصد، در این ماه به رقم ۶۳۱۷۵ واحد رسید. شاخص کل شناور هم رشدی ۳٫۰۶ درصدی و شاخص بازار اول رشدی ۳٫۰۴ درصدی را تجربه کرد؛ شاخص بازار دوم ۱٫۸۱ درصد افزایش را در ماه مهر ثبت کرد و شاخص صنعت با ۱٫۸۰ درصد افزایش در پایان ماه به ۵۲ هزار و ۵۷ واحد رسید.
آمار معاملات اوراق مشارکت نیز حکایت از آن دارد که در این ماه یک میلیون و ۹۵۲ هزار و ۵۸۰ برگه اوراق مشارکت به ارزش یکهزار و ۹۵۳ میلیارد ریال خریداری شد که در مقایسه با ماه پیش یک درصد کاهش نشان می دهد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا