تغییر در ترکیب سهامداران بزرگ بیمه دی

بانک دی با صدور 2 اطلاعیه رسمی از واگذاری بخشی از سهام غیرمدیریتی خود در شرکت بیمه دی خبر داد. هدف از فروش این سهام در فرابورس، رعایت مفاد ماده 33 قانون تاسیس بیمه مرکزی و بیمه‌گری مبنی بر عرضه عمده سهام غیرمدیریتی شرکت بیمه دی اعلام شده است.

به گزارش دنیای بانک، بانک دی اعلام کرده که 8 ددرصد از سهام شرکت بیمه دی در قالب سهام وکالتی شرکت تعاونی مسکن کارکنان بانک دی را به صورت عمده در بازار فرابورس ایران فروخته و سهم شرکت تعاونی مسکن کارکنان بانک یادشده از 16.23 درصد در بیمه دی به 8.23 درصد کاهش یافته است.

قیمت واگذاری هر سهم 6450 ريال و کل مبلغ معامله 3 هزار و 53 میلیارد و 709 میلیون ریال اعلام شده که سود ناشی از این معامله با احتساب بهای تمام شده  بالغ بر 2 هزار و 132 میلیارد و 791 میلیون ریال بوده است.

بانک دی در اطلاعیه دیگری از واگذاری 2.7 درصد سهام بیمه دی در قالب سهام وکالتی شرکت آتیه سازان امید نسل امروز خبر داده و اعلام کرده که این معامله به صورت عمده در بازار فرابورس صورت گرفته و به تایید هم رسیده است. بانک دی از بابت این معامله سهام 973 میلیارد و 933 میلیون ریال سود شناسایی کرده است.

بررسی‌های دنیای بانک نشان می‌دهد که با این معامله ترکیب سهامداران عمده بیمه دی تغییر خواهد کرد که بر این اساس سهم شرکت تعاونی مسکن کارکنان بانک دی از 16.23 درصد به 8.23 درصد، شرکت آتیه سازان امید نسل امروز از 5.6 درصد به 2.9 درصد کاهش می‌یابد و سهامدار عمده بیمه دی همچنان بانک دی با سهم 15.84 درصد، شرکت آتیه سازان دی با سهم 9.6 درصد، سازمان اقتصادی کشور با 6.21 درصد، گروه مالی و اقتصادی دی با 4.55 درصد و صندوق سرمایه‌گذاری ارزش آفرینان دی با 3.66 درصد خواهند بود.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا