تصمیم ۳+۷ سران قوا شاخص را کجا می‌برد؟

اما در پایان هفته اخیر شاخص کل ۳۵ هزار و ۶۰۱ واحد پائین‌‌تر از هفته قبل ایستاد و شاخص کل هم وزن با افت ۴ هزار و ۴۲۴ واحدی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل، در محدوده ۴۲۲ هزار واحدی قرار گرفت.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز هفته ۵ هزار و ۲۰۳ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۱۷۲ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۳۵ هزار و ۶۰۱ واحد پائین‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۲٫۹۵ درصد شود. در هفته اخیر روند تغییرات شاخص کل تنها در روز چهارشنبه صعودی بود و در دیگر روزهای هفته روند نزولی داشت.

روند شاخص کل هم‌وزن

شاخص کل هم‌وزن در تمام روزهای هفته اخیر نزولی بود، شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۴ هزار و ۴۲۴ واحد پائین‌تر ایستاد و به رقم ۴۲۲ هزار و ۸۴۸ واحد رسید و بازدهی منفی ۱٫۰۴ درصدی را ثبت کرد.

کاهش میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته اخیر، کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز یک‌شنبه بود که ارزشی معادل ۳ هزار و ۹۲۴ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته –مطابق هفته‌های اخیر- روز دوشنبه محقق شد که به رقم ۱۱ هزار و ۹۹۵ میلیارد تومان بالغ شد.میانگین ارزش معاملات کل هفته ۸ هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۸ هزار و ۴۶۰ میلیاردی هفته پیشین، افت ۲ درصدی داشته است.

کاهش میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۲ هزار و ۹۳۴ میلیاردی هفته پیشین، افت ۲۵ درصدی داشته است.  بالاترین رقم هفته ۲ هزار و ۹۰۳ میلیارد تومان بود که در روز شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌‌دوشنبه برمی‌گردد که هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان بود.

افت ۴  درصدی میانگین ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۴ هزار و ۸۷ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۱۷۱ میلیارد تومان کمتر بود و افت ۴ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۴ هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان بود که در روز چهارشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌‌یکشنبه برمی‌گردد که ۳ هزار و ۹۶۲ میلیارد تومان بود.

افت ۲۹ درصدی میانگین ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۴۱ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۱۷ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۲۹ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته ۵۷ میلیارد تومان بود که در روز دوشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز چهارشنبه برمی‌گردد که ۱۹ میلیارد تومان بود.

افزایش میانگین خروج پول حقیقی

در پایان هفته اخیر در روز چهار‌شنبه برای پانزدهمین روز کاری متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم. علاوه بر این میزان خروج پول حقیقی نسبت به هفته پیشین افزایش یافت. در مجموع کل هفته هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین هفته خروج پول حقیقی ۴۰۷ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین رشد ۳۵ درصدی داشته است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا