تداوم روند صعودی شاخص بورس

شاخص کل در بازار بورس امروز سه‌شنبه، ۱۹ اسفندماه ۱۰ هزار و ۲۶۵ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۱۰ هزار واحد رسید. براساس معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۹۶۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۹ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۲۹۲ واحد افزایش به ۴۳۲ هزار و ۳۴۳ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۱۹۰ واحد رشد به ۲۸۲ هزار و ۲۳۰ واحد رسیدند.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های پاایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت بندرعباس شد و در مقابل شرکت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بانک پارسیان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۳۲ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۱۱۹ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار یک میلیارد و ۲۶۴ هزار برگه سهم به ارزش ۷۹ هزار و ۸۰۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، بانک دی و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

 

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا