بیمه حکمت صبا ۱۱۸ ریال سود ساخت

به گزارش دنیای بیمه، شرکت بیمه حکمت صبا در نیمه نخست امسال با رشدی ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال بالغ بر یک هزار و ۱۴۰ میلیارد و ۶۳۹ میلیون ریال حق بیمه فروخته است که میزان درآمد حق بیمه این شرکت با رشدی ۲۴۲ درصد به رقم یک هزار و ۱۵۸ میلیارد و ۴۵۸ میلیون ریال در پایان تابستان امسال رسیده است.
شرکت یادشده در ۶ ماه گذشته بالغ بر ۵۳۲ میلیارد و ۹۶۱ میلیون ریال خسارت به بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان پرداخت کرده که نسبت ۶ ماه نخست پارسال رشدی ۳۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

جریان سودسازی حکمت صبا

نگاهی به صورت‌های مالی حسابرسی نشده بیمه حکمت صبا نشان دهنده این واقعیت است که سود ناخالص ناشی از فعالیت‌های بیمه‌ای قبل از درآمد سرمایه‌گذاری از محل ذخایر فنی این شرکت با رشدی ۱۵۶ درصدی در نیمسال امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به ۳۱۷ میلیارد و ۵۲۱ میلیون ریال رسیده و سود ناخالص این شرکت با احتساب درآمد سرمایه‌گذاری از محل ذخایر فنی هم ۳۲۴ میلیارد و ۵۹۶ میلیون ریال برآورد شده است.
سود عملیاتی شرکت یادشده در پایان تابستان امسال نسبت به پایان تابستان پارسال ۶۰۰ درصد رشد کرده و به رقم ۱۹۸ میلیارد و ۹۷۶میلیون ریال رسیده و حالا سود خالص نیمه نخست این شرکت با جهشی ۴۸۶ درصدی مواجه شده و ۱۷۶ میلیارد و ۵۱۴ میلیون ریال سود شناسایی کرده است. این در حالی است که بیمه حکمت صبا در پایان سال مالی ۹۸ با زیانی ۸۴ میلیارد و ۹۷۹ میلیون ریالی مواجه شده بود.
سهامداران حکمت صبا دستکم در پایان شهریورماه امسال به ازای هر سهم ۱۱۸ ریال سود را شاهد هستند در حالی که پایان شهریور پارسال سود هر سهم این شرکت ۲۰ ریال بود و سال گذشته را با زیان ۵۷ ریالی به ازای هر سهم به پایان رساندند.
بیمه حکمت صبا با نماد وحکمت، در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال موجودی نقد خود را ۲۰۲ درصد افزایش داده و به ۹۲۸ میلیارد و ۹۷۹ میلیون ریال رسانده و از میزان بدهی‌اش به بیمه‌گران و بیمه‌گران اتکایی ۳۶ درصد کم کرده است. سرمایه فعلی این شرکت ۱۵۰ میلیارد تومان و جمع دارایی‌های آن ۳۰۴ میلیارد تومان برآورد شده است.

 
نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا