بیمه آسیا در سودسازی درجا می‌زند

کارنامه  بیمه آسیا در بهار امسال نشان از درجا زدن این شرکت در سودسازی حکایت می‌کند چرا که سود خالص این بیمه‌گر نسبت به بهار سال گذشته تنها 4 درصد رشد کرده و به رقم یک هزار و 44 میلیارد و 711 میلیون ریال رسیده است. آیا این روند سودسازی در فصل‌های بعد تکرار می‌شود یا سهامداران شاهد جهش سود خواهند بود؟

به گزارش دنیای بیمه، شرکت بیمه آسیا با سرمایه ثبت شده 31 هزار میلیارد ریالی در 3 ماه نخست سال 1402 به ازای هر سهم 34 ریال سود خالص ساخته که نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها 6 درصد رشد داشته است. یک دلیل این میزان سود اندک ناشی از سبقت رشد خسارت‌های پرداختی نسبت به حق بیمه تولیدی بیمه آسیا بوده است.

بررسی حساب سود و زیان این شرکت نشان می‌دهد که حق بیمه خالص در بهار امسال با رشد 56 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 42 هزار و 639 میلیارد و 613 میلیون ریال رسیده در حالی که خالص خسارت و مزایای پرداخت شده رشدی 64 درصدی داشته و به رقم 31 هزار و 626 میلیارد و 20 میلیون ریال رسیده است.

کارنامه هیات مدیره بیمه آسیا که هم اکنون پس از بیمه ایران و بیمه دانا در جایگاه سوم از حیث سهم از بازار قرار دارد، بیانگر این است که این شرکت در فصل بهار سال گذشته 997 میلیارد و 789 میلیون ریال سود عملیاتی داشته اما در پایان سال 1401 این سود به زیان عملیاتی 936 میلیارد و 367 میلیون ریالی تغییر کرد و در بهار امسال سود عملیاتی یک هزار و 39 میلیارد و 199 میلیون ریالی را ثبت کرده که نسبت به بهار پارسال رشد اندک 4 درصدی را نشان می‌دهد.

این بیمه‌گر در مجمع عمومی عادی سال 1401 یکی از پایین‌ترین تقسیم سود را نسبت به دیگر شرکت‌های بیمه‌ای تجربه کرده و حالا اعضای هیات مدیره بیمه آسیا باید به فکر تغییر ریل باشند تا بتوانند رضایت سهامداران را به دست آورند. آنها در بودجه سال 1402 پیش‌بینی کرده‌اند با توجه ویژه به روند افزایشی حق بیمه در سنوات اخیر و سال‌های آتی، جهت استفاده بهینه و کارآمد از منابع و ذخایر مالی برنامه‌ریزی کنند تا به اهداف روشنی چون حفظ بیمه‌گذاران فعلی و جذب بیمه‌گذاران جدید، دستیابی به ترکیب پرتفوی مناسب، طراحی و استفاده از روش‌های نوین در صدور بیمه‌نامه‌ها و افزایش فروش بیمه‌نامه ترکیبی، افزایش سهم بازار، افزایش سهم بیمه‌نامه‌های زندگی و افزایش سهم بیمه‌نامه‌های خرد دست یابند.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا