برندگان و بازندگان بیمه آتش سوزی

نتیجه رقابت 16 شرکت بیمه منتخب در رشته آتش‌سوزی در نیمه نخست سال 1402 نشان از صدرنشینی بیمه البرز در فروش و بیمه آسیا در پرداخت خسارت دارد و نکته مهم سهم اندک بیمه آتش سوزی از کل فروش شرکت‌های بیمه‌گر است. تنها 4 درصد! راستی چرا بیمه آتش سوزی جدی گرفته نمی‌شود؟

به گزارش دنیای بیمه شرکت‌های بیمه‌گر البرز، آسیا، کوثر، ما، پارسیان، دانا، نوین، ملت، پاسارگاد، کارآفرین، معلم، سامان، دی، تعاون، تجارت نو و میهن به ترتیب رتبه اول تا شانزدهم در فروش بیمه آتش‌سوزی در نیمه نخست امسال را به خود اختصاص داده‌اند.

حق بیمه تولیدی این شرکت‌ها در رشته بیمه آتش سوزی بالغ بر 37 هزار و 729 میلیارد و 76 میلیون ریال و خسارت پرداخت شده بالغ بر 10 هزار و 582 میلیارد و 594 میلیون ریال بوده است. 31 درصد از حق بیمه صادرشده در این مدت 31 درصد سهم بیمه البرز، 13 درصد سهم بیمه آسیا، 12 درصد سهم بیمه کوثر و 9 درصد هم سهم بیمه ما بوده و سهم بیمه‌ پارسیان، دانا، نوین و ملت هر کدام 5 درصد برآورد شده است.

از کل خسارت پرداخت شده در نیمه نخست امسال 45 درصد به بیمه آسیا اختصاص دارد و سهم شرکت بیمه البرز 14 درصد، کوثر 12 درصد و دانا هم 6 درصد بوده است.

این گزارش می‌افزاید: بیشترین رشد فروش بیمه آتش‌سوزی در نیمه نخست سال 1402 نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیمه ملت با 322 درصد اختصاص داشته و شرکت‌های تجارت نو، ما و نوین با رشد منفی در صدور بیمه‌های آتش‌سوزی مواجه شده‌اند.

به گزارش دنیای بیمه در مقایسه با نیمه نخست سال جاری، خسارت شرکت‌های بیمه‌های تعاون، نوین، آسیا و کارآفرین به ترتیب بالاترین میزان رشد را تجربه کرده است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا