امکان وقف سهام فراهم شد

آیت‌الله مصباحی مقدم امروز (دوشنبه) در نشست خبری و با تشریح مسایلی که در سال گذشته در کمیته فقهی بورس مورد بررسی قرار گرفت، گفت: تصویب معاملات کپی و انعکاسی، یکی از این موارد بوده است، به گونه‌ای که افراد تازه وارد که نسبت به دانش بورس آشنایی ندارند، می‌توانند از کسانی که از این دانش برخوردارند، تبعیت کنند.
رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، ادامه داد: کارگزاران، اطلاعات افراد ماهر را که طرف قرارداد آن‌ها هستند، در اختیار افراد نا آشنا به بورس قرار می‌دهند و به این ترتیب از طریق نهاد واسط رفتار سرمایه‌گذاری افراد ماهر با کسی که می‌خواهد تبعیت کند، ارتباط ایجاد می‌شود.
مصباحی مقدم با بیان اینکه این اقدام در بورس‌های جهان انجام می‌شود و ما هم به دنبال انجام این روش بودیم، خاطرنشان کرد: این اقدام برای سرمایه‌گذار و نهاد واسط منافعی دارد.
رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، افزود: انتخاب فرد راهبر، بر اساس کارنامه واقعی وی در انجام معاملات انجام می‌شود که از طریق این اقدام پرتفوی سرمایه‌گذاری متنوع و ریسک سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد.

صندوق وقف سهام در راه است
وی در خصوص تأسیس صندوق وقف سهام نیز گفت: مشروعیت این موضوع در کمیته فقهی بررسی شده و در نهایت مراجع و رهبری با راه اندازی این موافقت کردند و افراد می‌توانند سهام خود را در این صندوق به آستان قدس رضوی وقف کنند.
مصباحی مقدم تاکید کرد: افرادی که مایل هستند می‌توانند سهام خود را به این صندوق واگذار کنند، یا منابع مالی خود را به این صندوق بدهند تا این صندوق سهام خریده و وقف کند. در این فرایند وقف‌کنندگان می‌توانند اعلام کنند اگر ارزش سهام به شدت کاهش یافت، سهام تغییر داده و تبدیل به احسن شود.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا