افزایش 3 برابری سقف پرداخت خسارات بیمه حوادث طبیعی ساختمان

به گزارش روابط عمومی صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختماندوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ کمیسیون تخصصی صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان با حضور نمایندگان هیات امنا برگزار شد.
در این جلسه که نمایندگان هیات امنا و هیات عامل صندوق حضور داشتند، سناریوهای گوناگونی جهت تنظیم میزان حق بیمه دریافتی و خسارات پرداختی در سال ۱۴۰۳ بررسی و به تایید رسید.
اسماعیلی رییس هیات عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان گفت:« سقف پرداخت خسارات ناشی از حوادث طبیعی برای سال ۱۴۰۳ حدود یک میلیارد ریال پیشنهاد شد که با تایید نمایندگان هیات امنا، این رقم جهت بررسی به هیات دولت ارسال شده است.»
طبق قانون تاسیس صندوق، سقف تعهدات خسارات ناشی از حوادث طبیعی بر واحدهای مسکونی به پیشنهاد هیات عامل و با تایید هیات امنا قابل تغییر است. سقف پرداخت خسارات صندوق در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ حدود سیصد میلیون ریال بوده است که طبق این پیشنهاد و درصورت تصویب، این رقم سه برابر افزایش خواهد داشت.
شایان ذکر است صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان کار خود را به منظور کاهش خسارات حوادث طبیعی در سال ۱۴۰۰ آغاز کرده و تاکنون تمام ساختمان‌های مسکونی دارای انشعاب قانونی برق، تحت پوشش این صندوق هستند.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا