افزایش معاملات هفتگی فرابورس

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، هفته پایانی مهرماه ۹۴ با تغییر مالکیت ۵۶۹ میلیون برگه بهادار به ارزش ۳ هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال در بازار فرابورس ایران به پایان رسید که نشانگر رشد ۱۳ درصدی حجم و ۳۶ درصدی ارزش معاملات نسبت به هفته قبل از آن بود.

نگاهی به بازارهای فرابورس در هفته گذشته حاکی از آن است که در بازار اول ۹۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳۵۴ میلیارد ریال و در بازار دوم ۳۱۱ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۸۵۶ میلیارد ریال خرید و فروش شده که این وضعیت در مقایسه با هفته سوم مهرماه، نمایانگر افزایش ۷۸ درصدی حجم و ۱۲۹ درصدی ارزش معاملات در بازار اول و همین‌طور افزایش ۱۲ درصدی حجم و ۲۶ درصدی ارزش معاملات در بازار دوم فرابورس ایران است.

همچنین، حجم معاملات هفتگی در بازار پایه ۴ درصد افت و ارزش معاملات ۲ درصد افزایش یافت و در مجموع ۱۴۳ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۳۷ میلیارد ریال در این بازار مورد معامله قرار گرفته است.

این در حالی است که در بازار ابزارهای نوین مالی، ۱۸ میلیون ورقه بهادار با ارزشی معادل ۲ هزار و ۱۹ میلیارد ریال داد و ستد شد که نشان دهنده افت ۱۹ درصدی حجم و رشد ۳۷ درصدی ارزش معاملات در مقایسه با هفته قبل از آن بود.

علاوه بر این، اوراق مشارکت شهرداری قم از ۲۹ مهرماه برای تأمین بخشی از منابع مالی طرح قطار شهری قم در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران معاملاتی شد.

طبق این گزارش، ارزش بازار فرابورس ایران در پایان ۵ روز معاملاتی منتهی به ۲۹ مهرماه با اندکی رشد، ۷۸۸ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال رقم خورد و آیفکس هم با نشان دادن عدد ۷۰۲ واحد، رشد یک واحدی را در قیاس با چهارشنبه گذشته تجربه کرد.

در معاملات هفته سی و یکم امسال، گروه فرآورده‌های نفتی با سهم ۱۷ درصدی در صدر صنایع پیشرو ایستاد ضمن آنکه گروه محصولات شیمیایی با سهم ۱۵ درصدی در رده دوم و بانک‌ها با سهم ۱۴ درصدی از معاملات در رده‌ سوم قرار گرفتند.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا