افزایش سرمایه پست بانک تایید می شود؟

به گزارش دنیای بانک، بهزاد شیری ، مدیرعامل پست بانک در دفاع از تصمیم هیات مدیره این بانک جهت افزایش سرمایه از محل سود انباشته گفته که با مذاکرات صورت گرفته در مجمع عمومی سالیاته مورخ 18 تیر 1401 و رهنمودهای معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، قرار شده پست بانک ایران نسبت به اجرای فرایند افزایش سرمایه از محل سود انباشته اقدام کند تا از معافیت مالیاتی بند ف تبصره 2 قانون بودجه 1401 بهره‌مند شده و ساختار مالی بانک را اصلاح کند.

مدیرعامل پست بانک می‌افزاید: این اتفاق البته برای بسیاری از بانک ها حسب الزامات بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در شرف انجام است . بر اساس اعلام بهزاد شیری، سود انباشته پست بانک با در نطر گرفته معافیت مالیتی به 7 هزار و 268 میلیارد و 991 میلیون ریال در پایان سال مالی 1400 رسیده است. او با رد نظر سعید واشقانی فراهانی تاکید می‌کند: سود انباشته پست بانک کفایت تامین مبلغ افزایش سرمایه را خواهد داد.

او با انتشار نامه‌ها و مستنداتی اعلام کرده که بسیاری از بانک‌ها و شرکت‌های بورسی بر اساس این مستندان نسبت به تهیه و ارائه صورت‌های مالی و اظهارنامه خود اقدام کرده که از جمله می‌توان به بانک ملت، بانک خاورمیانه، بانک اقتصاد نوین، شرکت فولاد مبارکه و شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) اشاره کرد.

حالا باید منتظر ماند و دید آیا سازمان بورس مستندات و استدلال‌های مطرح شده از سوی مدیرعامل پست بانک را می‌پذیرد و اجازه افزایش سرمایه این بانک را می‌دهد؟ هیات مدیره پست بانک پیشنهاد افزایش سرمایه از 16 هزار و 391 میلیارد و 836 میلیون ریال به مبلغ 23 هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته را با هدف بهبود نسبت‌های دارایی ثابت به حقوق صاحبان سرمایه و تقویت ساختار سرمایه را 25 تیرماه امسال مصوب کرده است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا