ارزش معاملات فرابورس قد کشید

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، از روابط عمومی فرابورس ایران، در هفته سوم مهرماه بازار فرابورس شاهد عرضه اولیه سهام شرکت صنایع نسوز توکا با کشف قیمت ۴۵۰۰ ریالی در بازار دوم و درج نماد شرکت سرمایه گذاری صنایع ایران در بازار پایه بود.
در پنج روز معاملاتی گذشته، ۵۰۴ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲ هزار و ۵۴۴ میلیارد ریال داد و ستد شد که این وضعیت حاکی از رشد ۵درصدی حجم و کاهش ۳۴ درصدی ارزش معاملات در قیاس با هفته قبل از آن است.
همچنین، حجم و ارزش معاملات هفتگی در بازار اول افزایش یافت به طوری که ۵۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۵۵ میلیارد ریال دست به دست شد و در بازار دوم، معامله ۲۷۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۶۸۰ میلیارد ریال به ثبت رسید.
حجم معاملات هفتگی در بازار پایه نیز ۲۲ درصد و ارزش آن ۱۱۳ درصد رشد کرد و ۱۵۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۳۲ میلیارد ریال در این بازار مورد معامله قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، ۲۲ میلیون ورقه بهادار با ارزشی معادل یک هزار و ۴۷۷ میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی داد و ستد شد که نشانگر رشد ۵۵ درصدی حجم و کاهش ۴۹ درصدی ارزش معاملات در مقایسه با هفته قبل از آن بود.
ارزش بازار فرابورس ایران در روز پایانی معاملات هفتگی با افزایش ۴٫۱ درصدی، رقم ۷۸۰ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال را نشان داد وشاخص فرابورس(آیفکس) هم با رشد ۲ درصدی، روی ۷۰۱ واحد ایستاد.
این گزارش می افزاید، در هفته معاملاتی منتهی به ۲۲ مهرماه، گروه فرآورده های نفتی با سهم ۱۸ درصدی از معاملات در صدر صنایع پیشرو جای گرفت و گروه بانک ها و سایر محصولات کانی غیرفلزی به ترتیب با سهم ۱۳ و ۹ درصدی در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا