کدام بانک در بازار کارمزد برنده شددند؟

خالص درآمد کارمزد بانک‌ها بورسی و فرابورسی در نیمه نخست امسال با رشدی 71 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 146 هزار و 285 میلیارد و 612 میلیون ریال رسید که بیش از 25 درصد از آن سهم بانک ملت بوده و پس از آن بانک تجارت با 19 درصد و بانک صادرات با 13 درصد قرار دارد.

به گزارش دنیای بانک، بررسی صورت مالی 6 ماه نخست امسال 16 بانک و یک موسسه اعتباری نشان می‌دهد که به جز پست بانک که عملکرد منفی را ثبت کرده، بانک‌های ملت، تجارت، صادرات، شهر، پاسارگاد، اقتصاد نوین، رفاه کارگران، پارسیان، سینا، سامان، کارآفرین، خاورمیانه، دی، آینده، ایران زمین، گردشگری، سرمایه و موسسه اعتباری ملل خالص درآمد مثبت را در کارمزد دریافتی به ثبت رسانده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: خالص درآمد کارمزد بانک ملت در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشدی 116 درصد به رقم 36 هزار و 836 میلیارد و 351 میلیون ریال رسیده که 25 درصد از کل خالص کارمزد کسب شده توسط بانک‌ها منتخب سهم وبلمت بوده است.

در رتبه دوم بانک تجارت با سهم 19 درصدی قرار دارد که خالص درآمد کارمزد این بانک رشدی 84 درصدی داشته و پس از آن بانک صادرات با سهم 13 درصدی و رشد 59 درصدی قرار دارد. بانک شهر که 8.3 درصد خالص درآمد کارمزد بانک‌های مورد گزارش را به خود اختصاص و در جایگاه چهارم قرار گرفته رشدی 59 درصدی را تجربه کرده است.

خالص درآمد کارمزد بانک پاسارگاد افزایش 27 درصدی را ثبت کرده که رشد ضعیفی نسبت به دیگر بانک‌های رقیب است و وپاسار با قرار گرفتن در جایگاه پنجم تنها 8.2 درصد سهم بازار کارمزد بانکی در بین بانکهای منتخب را به خودش اختصاص داده است.

بانک اقتصاد نوین با رشد 22 درصد هم درآمدزایی مطلوبی را نداشته و تنها 7.7 درصد کل سهم بازار را در اختیار گرفته و به جایگاه ششم اکتفا کرده است. رتبه هفتم هم به بانک رفاه کارگران با رشدی 4 درصدی اختصاص یافته و پس از آن بانک پارسیان، بانک سینا، بانک سامان، بانک کارآفرین، بانک خاورمیانه، بانک دی، بانک آینده، بانک ایران زمین، موسسه اعتباری ملل، بانک گردشگری، بانک سرمایه و در انتهای جدول پست بانک با خالص درآمد کارمزد منفی 732 میلیارد و 432 میلیون ریال قرار دارد.

بیشترین رشد به سامان و پارسیان رسید

بیشترین رشد خالص کارمزد در نیمه نخست امسال به بانک سامان با 352 درصد اختصاص دارد و در رتبه‌های بعدی بانک پارسیان با 198 درصد، بانک دی با 122 درصد، بانک ملت با 116 درصد، بانک سینا با 115 درصد و بانک گردشگری با 107 قرار دارند و بانک آینده هم رشدی 86 درصد و بانک تجارت با رشد 84 درصدی مواجه شده‌اند..

موسسه اعتباری ملل اما کارنامه متفاوتی داشته و در حالی که نیمه نخست امسال درآمد خالص وملل منفی گزارش شده در نیمه نخست سال درآمدزایی به میزان 758 میلیارد و 695 میلیون ریال دست یافته است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا