کارمندان بانک سپه صاحب خانه می‌شوند؟

انتشار یک ویدئو درباره زمین 32 هکتاری بانک سپه که گفته می‌شود در وسط شهر تهران سال‌هاست بدون استفاده مانده، این فرضیه را تقویت می‌کند که قرار است در قالب مولدسازی دارایی بانک، به یک پروژه مسکونی تبدیل شود. حال باید دید این خانه‌ها به کارمندان بانک سپه می‌رسد یا در قالب نهضت ملی مسکن، مردم عادی هم می‌توانند صاحب خانه شوند؟

به گزارش دنیای بانک، در این ویدئو یکی از اهالی محل می‌گوید: من حدود 33 ساله است که اینجا ساکن هستیم و این زمین به همین شکل بوده است و باید فکری به حال آن کرد.

این زمین 32 هکتاری که در منطقه 4 تهران قرار گرفته نارضایتی شهروندان را به همراه داشته چرا که یک ساختمان نیمه‌کاره در وسط این زمین سال‌هاست به حال خود رها شده که به گفته یکی از شهروندان محلی برای معتادان شده و خیلی از آدم‌ها در آن مرده‌اند!

یک خانم می‌گوید: اینجا مال بانک سپه است که محل سگ‌های ولگرد شده است. پسربچه‌ای هم می‌گوید: ما از این سگ‌ها می‌ترسیم چرا که ما را گاز می‌گیرند!

در بخشی از این ویدئو، حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید: مردم این قدر گرفتار حداقل‌های معیشتی‌اند به ویژه در تامین هزینه اجاره مسکن و در تهران این زمین رها افتاده است و 30 تا 40 سال است زمین بانک سپه بلااستفاده مانده و کسی سراغ آن نیامده است یا به مانعی برخورد کرده که کسی دنبال حل آن نبوده است.

او می‌گوید: امیدوارم هیات مولدسازی دارایی‌های دولت همین مشکلات را برطرف کند.

یک مدیر بانک سپه درباره وضعیت این زمین می‌گوید: به دنبال این هستیم که میزان تراکم مسکونی آن را اضافه کنیم که بتوانیم برای شهر تهران، یک ظرفیت قابل قبول واحدهای مسکونی به میزان حداقل 7500 تا 8000 واحد را ایجاد کنیم و مابقی آن را به ساخت فضاهای خدماتی درمانی و ورزشی پیش‌بینی شده است.

این ویدئو را ببینید و اگر نظری دارید در زیر همین مطلب بیان کنید.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا