پیشتازی بیمه پاسارگاد در بیمه زندگی

31.4 درصد از فروش بیمه‌های زندگی اندوخته‌دار در نیمه نخست امسال به شرکت بیمه پاسارگاد اختصاص داشته و این بیمه‌گر همچنان صدرنشین رقابت در رشته بیمه زندگی است. به گونه‌ای که 44 درصد از کل پرتفوی بپاس ناشی از همین رشته بیمه‌ای است. وضعیت بقیه شرکت‌های رقیب چگونه‌ است؟

به گزارش دنیای بیمه، از ابتدای امسال تا پایان شهریور 16 شرکت بیمه‌ای شامل بیمه پاسارگاد، بیمه کارآفرین، بیمه البرز، بیمه ما، بیمه سامان، بیمه آسیا، بیمه کوثر، بیمه دانا، بیمه معلم، بیمه ملت، بیمه پارسیان، بیمه نوین، بیمه تجارت نو، بیمه دی، بیمه تعاون و بیمه میهن بالغ بر 86 هزار و 683 میلیارد و 27 میلیون ریال از محل فروش بیمه‌های زندگی اندوخته‌‌دار درآمد کسب کرده‌اند که سهم این رشته از کل فروش این شرکت‌ها 9 درصد بوده است.

بررسی دنیای بیمه نشان می‌دهد که این شرکت‌ها در 6 ماه ابتدای امسال بالغ بر 28 هزار و 708 میلیارد و 205 میلیون ریال خسارت در رشته بیمه زندگی اندوخته‌دار پرداخت کرده‌اند و نسبت خسارت 33 درصدی را بر جای گذاشته‌اند.

این گزارش می‌افزاید: پس از بیمه پاسارگاد با سهم 31.4 درصد، شرکت بیمه کارآفرین با 12 درصد، بیمه البرز با 11.3 درصد، بیمه ما با 10.7 درصد، بیمه سامان با 8.9 درصد، بیمه آسیا با 5.6 درصد، بیمه کوثر با 4.7 درصد قرار دارند. شرکت‌های بیمه دانا، معلم، ملت، پارسیان، نوین، تجارت نو، دی، تعاون و میهن هم در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند.

بیشترین رشد فروش در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شرکت‌ بیمه البرز با 634 درصد، بیمه ما با 21.3 درصد و بیمه دی با 85 درصد ثبت کرده‌اند و 2 شرکت بیمه دانا با رشد منفی 13 درصد و بیمه میهن با رشد منفی 47 درصد کارنامه خوبی را از خود به جای نگذاشته‌اند.

سهم بیمه زندگی اندوخته‌دار از کل پرتفوی بیمه پاسارگاد 44 درصد، بیمه کارآفرین 43 درصد،” بیمه سامان 28 درصد، بیمه ما 11 درصد، بیمه ملت 11 درصد، بیمه نوین 10 درصد و بیمه معلم هم 9 درصد بوده است.

این در شرایطی که سهم رشته یادشده از خسارت پرداختی بیمه‌گران منتخب متفاوت است به نحوی که 56 درصد از خسارت پرداختی بیمه کارآفرین، 30 درصد خسارت بیمه ما، 27 درصد خسارت بیمه پاسارگاد و 27 درصد خسارت بیمه سامان را به خود اختصاص داده است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا