سود سهام بیمه تجارت نو ۱۸۲ درصد رشد کرد

به گزارش دنیای بانک و بیمه، شرکت بیمه تجارت نو که هم‌اکنون مدیریت آن را نیما نورالهی برعهده دارد با سرمایه ۱۵۷ میلیارد تومانی موفق شده در سالی که گذشت جمع سود خالص خود را با رشدی ۲۵۴ درصدی از ۳۷۵ میلیارد و ۴۵۲ میلیون ریال در پایان سال مالی ۱۳۹۷ به رقم یک هزار و ۳۲۷ میلیارد و ۵۰۴ میلیون ریال برساند. نتیجه این رشد خیره‌کننده سود خالص بیمه تجارت نو البته افزایش ۳۳۹ درصدی سود انباشته پایان دوره شرکت یادشده است به‌نحوی‌که سود انباشته شرکت از ۳۲۱ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال به رقم یک هزار و ۴۰۹ میلیارد و ۵۵۹ میلیون ریال رسیده است.

نیما نورالهی دکترای مدیریت دولتی و کارشناس ارشد علوم اقتصادی و از نسل جدید اما باتجربه صنعت بیمه کشور محسوب می‌شود که سکان هدایت شرکت بیمه تجارت نو را از ۴ شهریور ۱۳۹۷ برعهده‌گرفته است

نیما نورالهی دکترای مدیریت دولتی و کارشناس ارشد علوم اقتصادی و از نسل جدید اما باتجربه صنعت بیمه کشور محسوب می‌شود که سکان هدایت شرکت بیمه تجارت نو را از ۴ شهریور ۱۳۹۷ برعهده‌گرفته و ازجمله سوابق او در صنعت بیمه می‌توان به مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره کارگزاری بیمه صنعت نفت، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره کارگزاری بیمه ایرانیان وابسته به گروه ایران‌خودرو، مدیر منابع انسانی، تشکیلات و روش‌ها، آموزش بیمه ملت، عضو هیئت‌مدیره بیمه اتکایی امین، عضویت در هیئت‌مدیره بیمه آسیا اشاره کرد.

بر اساس مواد ۱۷ و ۶۲ قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری، همه شرکت‌های بیمه تجاری وظیفه دارند تا صورت‌های مالی خود را بر اساس نمونه جدید ابلاغ‌شده از طرف شورای عالی بیمه تهیه و منتشر سازند و شرکت بیمه تجارت نو صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ را تنها با گذشته ۳۴ روز از سال جدید بر اساس آخرین نمونه صورت‌های مالی ابلاغ‌شده مصوب ۶ اسفند ۱۳۹۸ شورای عالی بیمه تهیه‌کرده هرچند فرم سامانه کدال همچنان بر اساس نمونه قبلی صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه است.

 

کارنامه سال ۹۸ نیما نورالهی و اعضای هیئت‌مدیره بیمه تجارت نو نشان می‌دهد که حق بیمه صادره این شرکت در سال گذشته با رشدی ۹۹ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۷ از رقم ۲ هزار و ۹۴۵ میلیارد و ۱۱۶ میلیون ریال به رقم ۵ هزار و ۸۶۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال رسیده و درآمد شرکت بیمه تجارت نو هم با جهشی ۱۸۶ درصدی از یک هزار و ۷۳۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال در سال ۹۷ به رقم ۴ هزار و ۹۵۱ میلیارد و ۲۶۹ میلیون ریال افزایش یافته است. همچنین این شرکت موفق شده تا حق بیمه سهم نگهداری خود را با رشدی ۲۲۷ درصدی از یک هزار و ۱۷۳ میلیارد و ۳۴۶ میلیون ریال در سال ۹۷ به رقم ۳ هزار و ۸۳۵ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال برساند.

این جهش‌های معنادار در شاخص‌های کلیدی شرکت بیمه تجارت نو در حالی رخ‌داده که این شرکت در سال گذشته به‌موقع خسارت‌های بیمه‌گذاران را پرداخت کرده به‌نحوی‌که میزان خسارت پرداخت‌شده شرکت با رشدی ۳۵۵ درصدی نسبت به سال ۹۷ در پایان سال ۹۸ بالغ‌بر ۳ هزار و ۲۰۵ میلیارد و ۷۷۲ میلیون ریال برآورد و اعلام‌شده است.

صورت‌ سود و زیان حسابرسی نشده شرکت بیمه تجارت نو همچنین نشان می‌دهد که درآمد شرکت از سرمایه‌گذاری‌ها با جهشی ۱۹۲ درصدی از ۵۰۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون ریال در پایان سال ۹۷ به رقم یک هزار و ۴۶۹ میلیارد و ۷۶۶ میلیون ریال رسیده و همچنین سود ناخالص فعالیت‌های بیمه‌ای شرکت با رشدی ۳۱۳ درصدی در سال گذشته نسبت به سال قبل آن از ۲۹۱ میلیارد و ۸۲ میلیون ریال به رقم یک هزار و ۲۰۲ میلیارد و ۷۱۹ میلیون ریال افزایش‌یافته است.

میوه شیرین درخت رو به رشد بیمه تجارت نو دستکم برای سهامداران این شرکت در سال گذشته را می‌توان در بازده ۱۳۳ درصدی سهام آن دید و این روند همچنان ادامه دارد تا جایی که ارزش سهام این شرکت از ۴۶۶۱ ریال در پایان سال گذشته تا پایان معاملات سوم اردیبهشت امسال به ۵۴۰۲ ریال رسیده و با صف سنگین متقاضیان سهام مواجه شده است. خاطرنشان می‌سازد که سرمایه شرکت بیمه تجارت نو در سال گذشته با رشدی ۲۶ درصدی از ۱۲۵ میلیارد تومان به ۱۵۷ میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

حفظ تعادل در پرتفوی بیمه تجارت نو

نگاهی به کارنامه بیمه‌گری شرکت بیمه تجارت نو نشان می‌دهد که نیما نورالهی نه‌تنها تلاش می‌کند که پرتفوی بیمه‌گری شرکت را متنوع و متعادل نگه دارد بلکه با سیاست حمایت منطقی و برنامه‌ریزی‌شده از شبکه نمایندگان و فروش و پرداخت به‌موقع خسارت‌ها، سهم این شرکت در رشته بیمه‌های زندگی را هم افزایش دهد. تا جایی که از مجموع خالص حق بیمه نگهداری شرکت بیمه تجارت نو در پایان سال گذشته ۳۰ درصد سهم رشته بیمه درمان، ۳۸ درصد سهم رشته بیمه شخص ثالث، ۵ درصد سهم رشته بیمه حوادث سرنشین خودرو و البته ۱۲ درصد هم سهم رشته بیمه زندگی بوده است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا