سرمایه 8 بانک دولتی شارژ می‌شود

دولت سرمایه 8 بانک دولتی را شارژ می‌کند آن هم با واگذاری سهام شرکت پالایش نفت امام خمینی – شازند. جمع کل مبلغ پیش‌بینی شده برای افزایش سرمایه بانک ملی ایران، بانک کشاورزی، بانک صنعت و معدن، بانک توسعه صادرات، بانک توسعه تعاون، بانک مسکن، بانک سپه و پست بانک 35 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش دنیای بانک، بر اساس مصوبه هیات واگذاری در 19 دی 1401 قیمت قطعی سهام شرکت پالایش نفت امام خمینی – شازند جهت واگذاری به بانک‌های یاشده مشخص و قرار شده تا سهام دولت در این پالایشگاه پس از کسر سهام ترجیحی به این بانک‌ها واگذار شود.

البته نماینده شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در جلسه‌ای که در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شده، اعلام کرده که برخی املاک و دارایی‌های شرکت پالایش نفت شازند، از فهرست املاک و دارایی‌های خارج شده و به همین دلیل قرار شده تا تصمیم‌گیری نهایی از طریق هیات داوری واگذاری سهام شرکت‌های دولتی گرفته شود.

سهم بانک‌های صنعت و معدن و مسکن از افزایش سرمایه 35 هزار میلیارد تومانی، هر کدام 28.6 درصد، سهم بانک‌های ملی، سپه و کشاورزی هر کدام 10 درصد، بانک توسعه تعاون 8.6 درصد، پست بانک 2.9 درصد و بانک توسعه صادرات هم 1.4 درصد خواهد بود.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا