سرمایه‌ بانک آینده ۳۰هزار میلیارد می‌شود

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، بنابر اعلام بانک آینده، در این ارتباط، پس از موافقت بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار، مجمع عمومی فوق‌العاده در هفتم بهمن ماه ۱۳۹۴ برگزار و اجرای فرآیند مزبور توسط سهام‌داران به هیأت‌مدیره بانک تفویض شد.

در ادامه، عملیات پذیره‌نویسی از طریق جراید کثیرالانتشار به اطلاع عموم رسید. در نهایت، پس از تصدیق کلیه‌ مراحل قانونی صورت پذیرفته توسط بانک مرکزی، در سال جاری مرحله‌ی اول افزایش سرمایه در ۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ محقق شده و به ثبت قانونی رسید. به این ترتیب، سرمایه بانک از مبلغ هشت هزار میلیارد ریال به مبلغ ۱۶ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

برای توسعه و تعمیق اهداف مزبور، مرحله‌ دوم افزایش سرمایه از مبلغ ۱۶ هزار میلیارد ریال به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال در بانک آینده پس از اخذ موافقت اصولی از سازمان بورس و اوراق بهادار، در جریان اخذ مجوز نهایی از بانک مرکزی برای پذیره‌نویسی است.

این افزایش ۱۴ هزار میلیارد ریالی منجر به ارتقای توانایی بانک در تجهیز و تخصیص منابع و ایجاد ترکیب مناسبی از درآمدها و بازدهی مطلوب و مورد انتظار سپرده‌گذاران و سهام‌داران و همچنین اصلاح نسبت‌های مالی بانک می‌شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، مرحله‌ دوم فرآیند افزایش سرمایه نیز طبق پیش‌بینی در شش ماهه اول سال آینده تکمیل می‌شود.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا