زلزله زدگان خوی چه میزان خسارت گرفته اند؟

به گزارش روابط عمومی صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، مهدی اسماعیلی، رییس هیات عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان ضمن بازدید از  مناطق زلزله زده آذربایجان غربی، از پرداخت خسارت به 12800 واحد آسیب دیده در زلزله خوی خبر داد.در ابتدای این سفر، معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در دیدار با اسماعیلی، ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده صندوق در جهت پرداخت خسارات آذربایجان غربی، وجود چنین بیمه‌ای را ضروری و پرداخت خسارات را گام موثری در جبران خسارات دانست.

وی همچنین درخصوص استفاده از منابع اختصاص داده شده گفت: مشخصات حدود 14 هزار واحد که در این استان دچار خسارت و یا تخریب شده‌اند که اطلاعات واحدهای مسکونی آسیب دیده به صندوق ارسال شد و با خسارت های پرداختی‌های صندوق و کمک سایر دستگاه‌ها در بخش‌های روستایی 90 درصد و در بخش‌های شهری 80 درصد واحدها بازسازی شدند.

در ادامه این سفر اسماعیلی پس از بازدید از مناطق زلزله زده و واحدهای مسکونی درحال ارزیابی، درخصوص پرداخت خسارت واحدهای آسیب دیده این استان در زلزله‌ها و سیل اخیر گفت: تاکنون 1950 میلیارد ریال خسارت به این واحدها پرداخت شده و حدود 2300 واحد دیگر نیز در دست ارزیابی است. اسماعیلی وعده داد فرایند ارزیابی و پرداخت خسارت به واحدهای آسیب دیده باقی مانده نیز با سرعت و جدیت دنبال خواهد شد.

وی درخصوص افزایش سقف پرداخت خسارات در سال آینده نیز گفت: بر اساس پیشنهاد صندوق و در صورت موافقت مجلس شورای اسلامی در لایحه بهودجه سال آینده، حداکثر مبلغ خسارت پرداختی از 310 میلیون ریال به هزار میلیون ریال افزایش خواهد یافت.

 

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا