رونمایی از سامانه پرداخت خسارات در ابتدای سال ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی صندوق حوادث طبیعی ساختمان، مهدی اسماعیلی با تاکید بر افزایش سهم استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت بیمه گفت: در سامانه اعلام حوادث طبیعی که توسط صندوق حوادث طبیعی ساختمان طراحی و تهیه شده است دیگر نیازی به تشکیل پرونده فیزیکی نیست و استانداران می‌توانند پس از بروز حوادث طبیعی اطلاعات مربوط به حوادث طبیعی و واحدهای مسکونی خسارت دیده در این حوادث را به صورت الکترونیکی در سامانه بارگذاری نمایند.
رییس هیات عامل صندوق حوادث طبیعی ساختمان با تاکید بر دو مولفه سرعت و دقت در جبران خسارت زیاندیدگان افزود: با توجه به تکلیف قانونی صندوق مبنی بر پرداخت سریع خسارت واحدهای مسکونی و ماهیت بیمه‌ای آن، باید در عین کوتاه کردن فاصله وقوع حادثه تا جبران خسارات وارده ارزیابی دقیق و کارشناسانه‌ای از میزان خسارات داشته باشیم. در این زمینه علاوه بر طراحی درگاهی برای ثبت حوادث، ارزیابان صندوق با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی متصل به سامانه فرایند ارزیابی را با سرعت و دقت هرچه بالاتر به انجام می‌رسانند.
اسماعیلی که در جلسه بازدید مجید بهزادپور، رئیس بیمه مرکزی از صندوق بیمه حوادث طبیعی به طرح این موضوع پرداخت، همکاری دستگاه‌های مرتبط مانند بیمه مرکزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری‌ها را از مهم‌ترین عوامل موثر در توسعه و به کارگیری این سامانه دانست و گفت: تغییر نگاه به استفاده از فناوری در دستگاه‌های اجرایی ضروری است بدون تغییر نگرش از سوی دستگاه‌ها، این سامانه‌ها نمی‌توانند تاثیر لازم را داشته باشند.
در ادامه مجید بهزادپور، رئیس بیمه مرکزی نیز هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه جهت تامین اطلاعات را ضروری برشمرد. در این زمینه پیشنهاد همکاری با سامانه «کاداستر» سازمان ثبت و املاک کشور به منظور جمع‌آوری اطلاعات سانحه دیدگان را مطرح و آمادگی خود را جهت تسهیل این ارتباط با سایر دستگاه‌ها اعلام نمود.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا