رشد 65 درصدی فروش بیمه نوین

بهاره صفاری : حق بیمه تولیدی شرکت بیمه نوین در 5 ماه نخست امسال با رشدی 65 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم 11 هزار و 453 میلیارد و 512 میلیون ریال رسید و این شرکت در پایان مردادماه امسال نسبت خسارت 46 درصدی نسبت به حق بیمه صادره را ثبت کرد.

به گزارش دنیای بانک، از کل فروش 5 ماه نخست 1401 بیمه نوین، 36 درصد به رشته بیمه درمان، 15 درصد بیمه شخص ثالث، 13 درصد بیمه آتش سوزی 8 درصد بیمه باربری، 13 درصد بیمه زندگی، 6 درصد بیمه مسئولیت، 5 درصد بیمه بدنه خودرو، 2 درصد بیمه حوادث سرنشین اختصاص دارد و سهم رشته‌های بیمه مهندسی، و بیمه ثالث مازاد و دیه به همراه بیمه نفت و انرژی هر کدام یک درصد اعلام شده است.

این گزارش می‌افزاید: بر اساس گزارش عملکرد ماهانه بیمه نوین، این شرکت در 5 ماه نخست امسال بالغ بر 5 هزار و 265 میلیارد و 610 میلیون ریال خسارت به بیمه‌گذاران و خسارت‌دیدگان تحت پوشش خود پرداخت کرده است. سهم بیمه درمان از خسارت پرداختی بیمه نوین 62 درصد، بیمه ثالث اجباری 11 درصد، بیمه‌ زندگی 13 درصد، بیمه بدنه خودرو 6 درصد و بیمه مسئولیت هم 5 درصد بوده است.

رشد خسارت بیمه نوین در 5 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 73 درصد برآورد شده که این روند در همه شرکت‌های بیمه ناشی از کاهش محدودیت‌های کرونایی و افزایش سفرها و فعالیت‌های اقتصادی در نتیجه واکسیناسیون جامعه در برابر ویروس کویید 19 بوده است.

هدفگذاری 25 هزار میلیاردی

بیمه نوین در بودجه سال 1401 پیش‌بینی کرده که امسال بتواند بالغ بر 25 هزار و 167 میلیارد و 495 میلیون ریال حق بیمه صادر کند که در 5 ماه نخست امسال 45.5 درصد از بودجه خود را محقق کرده است. این شرکت در سال گذشته بالغ بر 20 هزار و 284 میلیارد و 755 میلیون ریال حق بیمه تولید کرده و از جمله اهداف و راهبردهای مدیریت بیمه نوین این است که ترکیب پرتفوی فعلی را حفظ و ضریب خسارت در رشته‌های مختلف را کنترل کند و سهم رشته‌های با ضریب ریسک بالا را کاهش دهد.

بیمه نوین در تلاش است تا از یک سو سطح وفاداری مشتریان را با ارائه خدمات مطلوب افزایش داده و شبکه فروش خود را هم از لحاظ کمی و هم کیفی بهبود ببخشد و یکی از برنامه‌های جدی این شرکت در حوزه بازار افزایش تنوع محصولات بیمه‌ای و البته افزایش سهم بازار شرکت در رشته‌های بیمه عمر، آتش‌سوزی، مهندسی و باربری است.

حفظ منافع بیمه‌گذاران، پرهیز از سوداگری در سرمایه‌گذاری‌ها، استفاده بهینه از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، کسب سود متعارف با حداقل ریسک ممکن و حفظ و تقویت منابع سهامداران از جمله محورهای بیمه نوین در سرمایه‌گذاری منابع شرکت بر اساس آیین‌نامه شماره 97 مصوب شورای عالی بیمه است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا