خروج همزمان از رکود و تورم

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک،  محمدرضا باهنر درگفت وگو با  خانه ملت، با بحرانی خواندن وضعیت اقتصاد کشور از حیث وجود رکود در آن،گفت:هرچند درحال حاضر اقتصاد کشور از تورم فاصله گرفته،اما رکود موجود درآن به شدت نگران کننده است.

رشد اقتصاد در سال ۹۴ صفر خواهد بود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نتیجه گیری برخی از مبانی اقتصادی درخصوص بازگشت رکود به اقتصاد کشور، گفت: طبق نتایج حاصل از این مبانی رشد اقتصادی ما در سال ۹۴  صفر خواهد بود؛از این رو با توجه به مقوله پساتحریم و برنامه جامع دولت برای خروج از رکود در سال ۹۵ باید شاهد اقداماتی کارآمدی از سوی دولت باشیم.

کنترل تورم بدون توجه به رکود مشکل افزااست

وی با یادآوری وعده‌های رئیس جمهور مبنی بر ارایه بسته خروج از رکود تا هفته آتی، تصرح کرد: درجریان مسائل ریز این بسته نیستم،اما به طورحتم کنترل تورم بدون برنامه جدی برای خروج از رکود مشکل افزا بوده و ادامه این روند درآینده نزدیک به وقوع یک تورم افسارگسیخته منجرمی شود؛درحالی که در رکود هم زندگی می کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه مسئله خروج از رکود جز ضروری ترین تصمیاتی است که دولت باید برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور بگیرد، گفت: دولت باید برای زمان بعد از لغو تحریم ها و چنانچه مشکلات ادامه پیدا کرد و تحریم ها پابرجا بود،برنامه برای خروج از رکود داشته باشد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا