حضور دبیرکل سندیکای بیمه گران در همایش مدیریت ریسک بیمه کوثر

به گزارش روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، دبیرکل سندیکای بیمه گران با قدردانی از بیمه کوثر بابت برگزاری هر ساله این همایش اظهار داشت: همایش‌ها و نشست‌های این چنینی علاوه بر اینکه فرصتی برای یادگیری و بازآموزی است، به هم‌افزایی فعالین صنعت بیمه هم کمک شایانی کرده و همینطور فرصت بکارگیری ایده‌ها و دانش‌های نوین توسعه داده شده در مراکز پژوهشی و دانشگاهی رو در صنعت بیمه فراهم می‌کند و فرصت مغتنمی است تا موضوعات و مسائل صنعت بیمه بویژه نقش این صنعت در رشد اقتصادی و استفاده از فرصت‌های تحول دیجیتال در این مسیر بررسی شده و راهکارهایی به این منظور به صورت اجرایی و عملیاتی طرح شود.

پور کیانی ضمن تبریک روز آمار و برنامه ریزی در یکم آبان ماه به فعالان این عرصه گفت: باید به این مسئله تاکید کنم که تصمیمات ما در حوزه‌های اقتصادی به صورت عام و در حوزه صنعت بیمه به صورت خاص، باید مبتنی بر شواهد آشکار شده و داده‌ها و آمارها باشد و یکی از کارکردهای تحول دیجیتال و دیجیتالیزه شدن بهره گیری از بیگ دیتا و تحلیل های آماری برای تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد باشد و برای سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی درست و اثرگذار برای رشد صنعت بیمه و در پی آن رشد اقتصادی، تحول دیجتیال هم بستر مناسب رو فراهم کنیم و هم تسهیل‌گری لازم رو انجام دهیم.

وی با اشاره به موضوع محوری همایش و جایگاه صنعت بیمه در رشد و توسعه اقتصادی و ظرفیت‌های تحول دیجیتال افزود: انقلاب فناوری اطلاعات، دیجیتالی شدن اقتصاد و تولید داده‌ در ابعاد مختلف و مقیاس‌های بزرگ، از طریق ثبت شواهد و رفتارهای اقتصادی و اجتماعی و پایش آثار سیاست‌ها و استراتژی ها بر واکنش بازیگران، فرصت‌های جدیدی را برای هوشمندسازی فراهم کرده است و استفاده از این موقعیت برای مدیریت زنجیره ارزش در صنایع و کسب و کارها یکی از مهمترین آثار این تحول می باشد. در این فرآیند اهمیت و ضرورت توجه به مدیریت ریسک بیش از پیش آشکار شده و  برای ایجاد ثبات و آرامش در اقتصاد، لازم و اجتناب‌ناپذیر می باشد.

دبیرکل سندیکای بیمه گران با اشاره به شرکت های فناوری حوزه مالی که عمدتا روی بخش های بزرگ صنعت مالی تمرکز کرده اند هدف اصلی اینشورتک ها را بخش های خرد و کوچک صنعت بیمه دانسته و گفت: پلتفورم های آنلاین و موبایلی، راه‌های بسیار ساده ای برای دسترسی به خدمات بیمه‌ای عرضه کرده‌اند تا نسل جوان که به دنبال راحتی و سرعت در دریافت خدمات هستند بعنوان بیشترین طرفدار این فناوری به شمار آیند. این مشتریان به انعطاف‌پذیری محصولات بیمه‌ای نیز علاقه بسیاری دارند، زیرا می خواهند خدمات، متناسب با نیاز آن‌ها تغییر کند. نسل جوان علاقه مند هستند تا حد امکان همه کارهای خود را از راه دور انجام دهند و خواستار امکانات ۲۴ ساعته و هر روزه می باشند، که این موضوع باید در صنعت بیمه هم بیش از پیش جدی گرفته شود.

پورکیانی با اشاره به سندیکای بیمه گران بعنوان یک نهاد هم افزای بیمه گران کشور، نقش آن را فعال در تسهیل و تسریع در بهره برداری از مزایای دیجیتالیزه شدن اقتصاد و صنعت بیمه دانسته و مشارکت سندیکا در این باره را از طریق کمیسیونها و کارگروههای مربوطه و برقراری ظرفیت های تعاملی در این عرصه،  نشان از عزم این نهاد برای اشاعه و توسعه این فرهنگ در صنعت بیمه دانست.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به تغییر در عصر اقتصاد دیجیتال گفت: صنعت بیمه باید با تحول دیجیتال سازگار شود. دولت‌ و بیمه مرکزی به عنوان نماینده دولت و نهاد تنظیم‌گر در صنعت بیمه، نقش بی بدیل و مهمی در تسهیل تحول دیجیتال در کنار سایر ارکان صنعت بیمه دارند و با تشویق و حمایت از توسعه محصولات بیمه نوآورانه و تقویت همکاری بین بیمه‌گران و شرکت‌های دانش بنیان، می‌توانیم فرصت‌های جدیدی را برای رشد و شکوفایی اقتصادی فراهم کنیم.

همچنین در پایان دبیرکل سندیکای بیمه گران اضافه کرد: سندیکای بیمه گران ایران به عنوان نهاد صنفی شرکت‌های بیمه کشور، باور عمیقی دارد که با پذیرش فناوری‌های نوآورانه بیمه‌گران می‌توانند خدمات و محصولات خود را گسترش دهند و این مهم با مدیریت ریسک میسر خواهد شد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا