تحقق 43 درصدی بودجه بیمه آسیا

بهاره صفاری:  شرکت بیمه آسیا در 5 ماه نخست امسال موفق به تحقق 43 درصد از حق بیمه پیش‌بینی شده سال 1401 شده و پیش‌یبنی می‌شود میزان حق بیمه تولیدی این شرکت در پایان سال به 160 هزار میلیارد ریال برسد و حتی از بودجه پیش‌بینی شده فراتر برود. افزون بر اینکه نسبت خسارت این شرکت در پایان مرداد 46 درصد برآورد شده است.

به گزارش دنیای بانک، بیمه آسیا در بودجه سال 1401 پیش‌بینی کرده که 155 هزار و 736 میلیارد ریال حق بیمه صادر کند که تازه‌ترین گزارش ماهانه این شرکت بیانگر صدور 67 هزار و 257 میلیارد و 222 میلیون ریالی تا پایان مرداد امسال دارد. از کل حق بیمه تولیدی این شرکت در 5 ماه نخست امسال، 23 درصد سهم بیمه درمان، 44 درصد سهم بیمه شخص ثالث مازاد و دیه و حوادث سرنشین و 12 درصد بیمه بدنه، 3 درصد آتش‌سوزی، 5 درصد باربری، 4 درصد بیمه مسئولیت، 2 درصد نفت و انرژی، 7 درصد بیمه زندگی است که سهم رشته‌های بیمه حوادث و مهندسی هم هر کدام یک درصد اعلام شده است.

بیمه آسیا با سرمایه ثبت شده 24 هزار و 131 میلیارد و 804 میلیون ریال در پایان مرداد امسال بالغ بر 31 هزار و 61 میلیارد و 209 میلیون ریال خسارت به بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان تحت پوشش خود پرداخت کرده که به این ترتیب نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی این شرکت 46 درصد برآورد شده است.

سهم بیمه درمان از خسارت پرداخت شده 34 درصد، بیمه ثالث اجباری 29 درصد، بیمه مازاد و دیه 2 درصد، بیمه حوادث سرنشین 4 درصد، بیمه بدنه خودرو 16 درصد، بیمه آتش‌سوزی 5 درصد، بیمه باربری 2 درصد، بیمه مسئولیت 3 درصد و بیمه‌های زندگی هم 6 درصد برآورد شده است. بیمه آسیا که سال‌هاست سطح یک توانگری مالی را داراست در 5 ماه نخست امسال موفق شده که 58 درصد حق بیمه تولید‌ی‌ را نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دهد و میزان خسارت پرداخت شده این شرکت هم 79 درصد رشد داشته است.

فروش با مدیریت ریسک

کارنامه بیمه آسیا در فروش بیمه‌نامه در 5 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به تفکیک رشته‌های اصلی بیمه نشان می‌دهد که این شرکت در بازاریابی و فروش حساسیت بالایی در رعایت الزامات مدیریت ریسک نشان می‌دهد به نحوی که هرچند سهم بیمه درمان در پرتفوی بیمه آسیا به 23 درصد در مرداد امسال رسیده اما همچنان این نسبت پایین‌تر از سایر رقبای اصلی بیمه آسیا است. به گونه‌ای که این شرکت همچنان تلاش دارد تا سهم بالای خود را در رشته بیمه بدنه خودرو نسبت به دیگر شرکت‌های بیمه‌گر حفظ کند تا از این طریق ریسک ناشی از پذیرش بیمه‌های شخص ثالث و سرنشین را مدیریت کند.

برجام و آینده بیمه آسیا

با نزدیک شدن به زمان احتمالی توافق ایران با 1+5 بر سر احیای برجام و لغو تحریم‌ها علیه کشورمان انتظار می‌رود که بیمه آسیا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین با نسبت‌های مالی مطلوب بتواند به یکی از بازیگران اصلی صنعت بیمه در فرصت‌های پسابرجامی تبدیل شود. چه اینکه شرکت یادشده پس از بیمه دولتی ایران در سال 1400 موفق به کسب 11.1 درصد سهم بازار با حق بیمه تولیدی 127 هزار و 844 میلیارد و 124 میلیون ریال شده است.  با عبور قابل پیش بینی حق بیمه تولیدی بیمه آسیا از مرز 160 هزار میلیارد ریال به نظر می‌رسد که این شرکت بتواند سهم خود از بازار را تثبیت کند.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا