تأیید افزایش صد در صدی سرمایه بیمه اتکایی ایرانیان

به گزارش روابط عمومی بیمه اتکایی ایرانیان، بنا بر این گزارش روز دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ مجمع عمومی فوق العاده بیمه اتکایی ایرانیان با حضور ۸۸/۸۱ % صاحبان سهام تشکیل گردید. مطابق ماده ۱۰۱ قانون تجارت و با توجه به اساسنامه ، سید محمد آسوده نایب رئیس هیأت مدیره اتکایی ایرانیان ریاست جلسه هیأت رئیسه مجمع را برعهده گرفت و پس از انتخاب ناظرین برنامه مجمع توسط منشی اعلام گردید.

در ادامه فرایند برگزاری محمد رضا کشاورز مدیرعامل این شرکت دراجرای ” تبصره ۲ ماده ۱۶۱قانون تجارت” گزارش توجیهی هیأت مدیره در خصوص افزایش سرمایه را به مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام ارائه نمود. کشاورز در بخشی از این گزارش به تشریح جزئیات افزایش سرمایه و تجزیه و تحلیل آن و شرایط بازار اتکایی کشور پرداخت. و سپس با توجه به توضیحات ارائه شده پیشنهاد هیأت مدیره درمورد افزایش سرمایه صد در صدی بیمه اتکایی ایرانیان ، از مبلغ ۰۰۰/۸ میلیارد ریال به ۰۰۰/۱۶ میلیارد ریال به شرح زیر مطرح گردید .

مرحله اول افزایش سرمایه از مبلغ ۸،۰۰۰ میلیارد ریال به ۱۱،۵۰۰ میلیارد ریال (معادل ۳۵۰۰ میلیارد ریال) از محل سود انباشته .

مرحله دوم و سوم افزایش سرمایه شركت از مبلغ  ۱۱،۵۰۰ ميليارد ريال به مبلغ  ۱۶،۰۰۰ ميليارد ريال(جمعاً معادل ۴،۵۰۰ میلیارد ريال.) از محل سود انباشته و اندوخته سرمايه اي

درادامه بازرس قانونی شرکت گزارش خود را قرائت نمود و پس از تبادل نظر سهامداران ، زمان رأی گیری فرا رسید و سهامداران با رأی حد اکثری خود ، ضمن تأیید افزایش ۳۵۰۰ میلیارد ریالی مرحلۀ اول ، انجام افزایش سرمایه مرحلۀ دوم از مبلغ  ۱۱،۵۰۰ ميليارد ريال به مبلغ  ۱۶،۰۰۰ ميليارد ريال از محل سود انباشته به ميزان ۳،۵۰۰ ميليارد ريال و اندوخته سرمايه اي به ميزان ۱،۰۰۰ ميلیارد ريال (جمعاً معادل ۴،۵۰۰ میلیارد ريال)  را از طريق صدور تعداد  ۴،۵۰۰ میلیون  سهم هزار ريالي با نام عادي جديد در اختیار هیات مدیره قراردادند تا هیات مدیره پس از اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و بیمه مرکزی در مهلت دو سال در یک یا دو مرحله نسبت به عملی نمودن آن اقدام نماید و بدین ترتیب مهر تأیید سهامداران بر افزایش صد در صدی سرمایه بیمه اتکایی ایران ثبت گردید

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا