بازده سهام بانک‌ها؛ ریزش بیشتر یا خیزش دوباره؟

به گزارش دنیای بانک، در بازه زمانی سه ماهه منتهی به پایان تابستان ۱۴۰۰ بیشترین بازده سهام نصیب سهامداران بانک‌های دی به میزان ۱۵٫۴ درصد، و بانک خاورمیان ۱۵٫۲ درصد شده و پس از آن ۲ نماد بانک بانک سرمایه با ۸ درصد و بانک شهر با ۴٫۵ درصد، پست بانک ۴٫۳ درصد و بانک سینا با ۲٫۳ درصد قرار دارند.

در همین مدت سهامداران بانک آینده شاهد ریزش سنگین ارزش دارایی‌های خود به میزان ۳۵٫۶ درصد بوده و پس از آن بیشترین ریزش شامل سهامداران بانک تجارت به میزان ۱۷٫۳ درصد، بانک کارآفرین ۱۷٫۱ درصد، موسسه اعتباری ملل ۱۶٫۵ درصد و بانک اقتصاد نوین ۱۳٫۱ درصد بوده‌اند.

نقشه بازده سه ماهه سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری

این گزارش می‌افزاید: بیشترین سقوط ارزش سهام در بازه زمانی یک ماهه اخیر به بانک اقتصاد نوین با بازده منفی ۲۳۵ درصد، بانک تجارت منفی ۲۱٫۲ درصد، بانک کارآفرین منفی ۲۰٫۸ درصد، بانک صادرات منفی ۱۵٫۳ درصد و بانک آینده منفی ۱۲٫۵ درصد اختصاص داشته است. در همین مدت تنها ۲ بانک شامل پست بانک با مثبت ۲۳٫۵ درصد و بانک گردشگری مثبت ۶٫۱ درصد رشد ارزش سهام مواجه شده‌اند و بقیه بانک‌ها شاهد افت بوده‌اند.

نقشه بازده یک ماهه سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری

در یک هفته پایانی شهریورماه امسال اما بیشترین بازده سهام به بانک گردشگری به میزان ۴٫۷ درصد و بانک رسالت ۱٫۹ درصد و پست بانک ۱٫۱ درصد اختصاص داشته است. این در حالی است که سهامداران بانک آینده با افت ۱۳٫۹ درصد، بانک سینا با ۱۳٫۴ درصد، بانک ایران زمین با ۱۲٫۵ درصد، بانک سرمایه با ۱۱٫۴ درصد و بانک کارآفرین و ملل بیش از ۱۰ درصد مواجه شده‌اند.

نقشه بازده هفتگی سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری

به گزارش دنیای بانک، شاخص p/e گروه بانک‌ها در پایان شهریورماه ۱۴۰۰ به ۵٫۲۶ درصد رسیده و بازده هفتگی صنعت منفی ۷٫۳۲ درصد، بازده یک ماهه منفی ۱۰٫۴۸ درصد، بازده سه ماهه منفی ۵٫۴۲ درصد و بازده یک ساله هم منفی ۳۳ درصد اریابی شده است. به این ترتیب بازده سه ماهه صنعت بانک در حالی منفی برآورد شده که بازده شاخص بورس تهران مثبت ۱۷ درصد و فرابورس حدود ۱۹ درصد بوده است که نشان از عقب‌ماندگی بازده سهام بانک‌ها دارد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا