افزایش سرمایه بیمه اتکایی امین به 12.400 میلیارد ریال با مصوبه مجمع

به گزارش روابط‌عمومی ، در این مجمع که با حضور سهامداران، اعضای هیأت مدیره، نماینده بیمه مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار و با توجه به مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، افزایش سرمایه شرکت از محل مطالبات و آورده‌های نقدی،سود انباشته و اندوخته‌های سرمایه‌ای، به تصویب سهامداران حاضر رسید.

مهدی شریفی به عنوان رئیس مجمع در گزارش توجیهی به مجمع فوق‌العاده، هدف از افزایش سرمایه شرکت را ارتقاء شاخص‌های بیمه اتکایی امین نزد بیمه مرکزی، افزایش سوددهی و تامین منافع سهامداران و ارتقاء نسبت توانگری شرکت عنوان کرد.
وی ادامه داد افزایش سرمایه بیمه اتکایی امین با هدف اصلاح ساختار مالی شرکت و حفظ و ارتقاء قدرت رقابت شرکت انجام می‌شود.

در پایان مجمع با افزایش سرمایه شرکت بیمه اتکایی امین از مبلغ 8000 میلیارد ریال به 12.400 میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی ،سود انباشته و اندوخته‌ سرمایه‌ای سهامداران موافقت نمودند.
این افزایش سرمایه در حالی است که گزارش توجیهی هیئت مدیره شرکت نشان می‌دهد سهم نگهداری شرکت بیمه اتکایی امین (سهامی عام ) از ۸۲ درصد در 1399/06/31 به 93 درصد در 1401/12/29 افزایش یافته است ولی در مقابل نسبت کل سرمایه‌گذاری‌های شرکت به کل دارایی‌ها در مدت زمان مشابه از ۸۲ درصد به ۷۹ درصد کاهش یافته است.
همچنین جدول نسبت‌های مالی شرکت نشان می‌دهد که نسبت دارایی‌های نقد به کل دارایی‌ها از ۸۳ درصد در مدت زمان مشابه به ۸۰ درصد تقلیل یافته است.
با توجه به ضرورت حفظ و افزایش ظرفیت نگهداری و ظرفیت قبولی ریسک شرکت و ممانعت از تضییع حقوق بیمه‌گزاران، به نظر می‌رسد افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده‌های نقدی، سود انباشته و اندوخته‌ سرمایه‌ای مطمئن‌ترین و قابل حصول‌ترین استراتژی در جهت نیل به برنامه‌ها و اهداف شرکت است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا