ارایه 65 مقاله ایرانی و خارجی در همایش بیمه و توسعه

در همایش بین‌المللی بیمه و توسعه که 12 آذر روز برگزار شد 65 سخنران از شش کشور ایران، انگلیس، مالزی، اندونزی، پاکستان و ترکیه به ارایه مقالاتی با محوریت تکافل، حکمرانی و فناوری‌های نوین پرداختند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، در نخستین روز از سی‌امین همایش ملی و یازدهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه، محمدمهدی عسگری رییس همایش، علی استادهاشمی رییس بیمه کل بیمه مرکزی، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، رادزوآن  رییس انجمن تکافل مالزی، ادی ستیوان رییس انجمن بیمه اسلامی اندونزی، عایشه مونیزا استاد تمام دانشگاه اینسیف مالزی، شاکر گورمش استاد تمام موسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره، فلک سومرو مشاور بیمه‌ای سازمان بورس واوراق بهادار پاکستان و دکتر عباس راد عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی به ایراد سخن پرداختند.
همچنین در این همایش در پنل‌های تخصصی 65 سخنران از کشورهای ایران، انگلیس، اندونزی، مالزی، پاکستان و ترکیه در 11 سالن مجزا سخنرانی کردند.
در پنل 1 با موضوع «تکافل در نظر و تنظیم مقررات آن، تکافل خرد و تکافل اتکایی» که به ریاست پروفسور عایشه مونیزا برگزار شد پروفسور فوزیلا صالح از مالزی مقاله‌ای با عنوان «شبکه تکافل خرد» ارایه دکتر ایوب صبری از ترکیه نیز به ارایه «مقایسه حقوقی بیمه اسلامی و رایج در ترکیه» پرداخت.
عظیم اقبال پیرانی از پاکستان مقاله‌ای با عنوان «اهمیت تکافل و بیمه برای بافت اجتماعی جوامع مسلمان» ارایه کرد. دکتر انوار الله پیتاچی از مالزی به «بررسی انگیزه جشنهای هزاره به منظور مشارکت در مدل تکافل وقف نقدی: یک کمک مالی برای قربانیان بلایای طبیعی» پرداخت.
همچنین آقای سید مظهر زیدی از پاکستان درخصوص «چالشهای جهانی صنعت تکافل» سخنرانی کرد. خانم یوسانی یوسف از کشور مالزی نیز «مدل وکالت وقف برای مدیریت صندوق ریسک مشارکت کنندگان تکافل خرد» را ارایه کرد. آقای ددی آدرینا از اندونزی هم به بررسی «شایستگی‌های ایده‌آل مدیریت منابع انسانی برای ساختارهای تکافل: یک مرور ادبیات سیستماتیک» پرداخت.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا